Otworzyliśmy oferty w powtórzonym przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A1 na odcinku węzeł Piotrków Trybunalski Południe i węzeł Kamieńsk o długości 24,2 km. To ostatni odcinek pomiędzy Tuszynem a Częstochową na który nie zawarto jeszcze umowy z wykonawcą.
Informacja z otwarcia ofert - zobacz
Wpłynęło pięć ofert. Najniższa z nich opiewa na 857 mln zł a najwyższa na ponad 1,5 mld zł, przy wartości kosztorysu blisko 897 mln zł. Komisja przetargowa bada oferty, a wybór najkorzystniejszej oferty planujemy ogłosić w kwietniu br.
Przypomnijmy, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych i zrealizowanie inwestycji. W miejscu obecnych dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną wszystkie jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się węzły bezkolizyjne. Nawierzchnia przyszłej A1 będzie wykonana z betonu cementowego co radykalnie podniesie jej trwałość.
A1 od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy będzie miała ok. 81 km, łączny koszt realizacji to ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór).
Trasa została podzielona na 5 odcinków realizacyjnych:
Odcinek A - węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 km.
30 lipca 2018 r. podpisano umowę z konsorcjum Budimex i Strabag (wartość 478,9 mln zł);
Odcinek B - w. Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk, ok. 24,2 km
14 lutego 2019 r. otwarto oferty w ponownym przetargu (planowany wybór najkorzystniejszej oferty w kwietniu br.);
Odcinek C - Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km
14 września 2018 r. podpisano umowę z konsorcjum: Strabag i Budimex (wartość 573,1 mln zł);
Odcinek D - Radomsko - gr. woj., ok. 7 km
30 sierpnia 2018 r. podpisano umowę z przedsiębiorstwem INTERCOR (wartość 338,3 mln zł);
Odcinek E - gr. woj. łódzkiego - w. Częstochowa Północ, ok. 16,9 km
23 lipca 2018 r. podpisano umowę na realizację z firmą POLAQUA (wartość 596,5 mln zł).