S19. Wariant Sokółka – Białystok przyciągnął tłumy

Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się publiczna prezentacja wariantu przebiegu drogi ekspresowej S19 na północ od Białegostoku. Na posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w siedzibie białostockiego oddziału GDDKiA zabrakło miejsc - blisko 100 osób z uwagą śledziło przedstawiany przez biuro projektowe - przebieg S19 w tzw. wariancie 5 (dodatkowym) poprowadzonym w przybliżeniu tak, jak wygląda dzisiejszy przebieg DK19 (z ominięciem Sokółki, miejscowości Straż i Czarna Białostocka).



Dokumentacja drogi ekspresowej S19 pomiędzy Kuźnicą Białostocką (granica z Białorusią) a Białymstokiem, od kilku lat budzi ogromne zainteresowanie i emocje. Wśród opracowywanych planów S19 były te, które ze względów środowiskowych omijają Puszczę Knyszyńską od północy, na kierunku Sokółka - Korycin – Knyszyn – Dobrzyniewo. Natomiast są to warianty o około 20 km dłuższe niż ten, który był prezentowany jako Studium Technicnzo – Ekonomiczno - Środowiskowe na odcinku Sokółka – Czarna Białostocka – Wasilków – Dobrzyniewo Duże (obecny ślad DK19 z ominięciem Sokółki i miejscowości Straż i Czarna Białostocka. A mniejsza długość, to niższe koszty – 20 km mniej, to min. 0,5 mld zł oszczędności, ale też lepsze wskaźniki opłacalności inwestycji.