Pierwsze prace na S7 Warszawa-Grójec rozpoczęte

Dziś rozpoczęły się prace przygotowawcze na budowie S7 Warszawa – Grójec. Ruszyła wycinka drzew na DK7, na jezdni w kierunku Warszawy pomiędzy Grójcem a Tarczynem. Następnie będą kontynuowane na jezdni w przeciwnym kierunku. Zakończenie prac przewidziano na koniec lutego br. Podczas prowadzenia robót wprowadzona jest tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do jednego pasa ruchu oraz ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Rozpoczęto również rozbiórki na tym odcinku. Pierwszy budynek rozebrany został w m. Pamiątka.



GDDKiA

 

O inwestycji:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

- w.Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km

- Lesznowola – Tarczyn – ok.  14,8 km

- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Zadaniem Wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu (plus pas dzielący 5 m, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu (plus pas dzielący 12 m jako rezerwa pod trzeci pas).

Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

- węzeł Zamienie,

- węzeł Lesznowola,

- węzeł Antoninów,

- węzeł Złotokłos,

- węzeł Tarczyn Północ,

- węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zgodnie z umowami, termin zakończenia prac przewidziany został w marcu 2021 r.

Wartość inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, realizacja) to ok. 1,5 mld zł.

 

Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.