Obecnie na ukończeniu są prace związane z przygotowaniem dokumentacji, związanej m.in. z wykonaniem projektu czasowej organizacji ruchu. Od połowy bieżącego tygodnia ruszy rozbiórka elementów znajdujących się na wyspach segregacyjnych, następnie wyremontowana zostanie nawierzchnia betonowa i wykonane oznakowanie poziome.
Po zakończeniu prac, które przewidziano na 30.06.2019r. kierowcy będą mieli do dyspozycji 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.
Lada dzień wybierzemy najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 na odcinku granica województw łódzkiego/mazowieckiego – węzeł Konotopa (bez węzła) o dodatkowe pasy ruchu (najniższą cenę, 3,1 mln zł, zaoferowały Mosty Katowice Sp. z o.o., natomiast najwyższą cenę, 4,6 mln zł, ma oferta złożona przez TPF Sp. z o.o.). Jeżeli nie wpłyną odwołania od wyboru, to szacujemy, że w kwietniu podpiszemy umowę. Wykonawca będzie miał 19 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.
Poszerzenie autostrady A2 związane jest z rosnącym natężeniem ruchu oraz planowaną realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego w sąsiedztwie autostrady. Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015 r. wykazał, że na odcinku Łódź Północ – Wiskitki wynosiło ok. 40 tys. pojazdów na dobę, Wiskitki - Grodzisk Maz. 45 tys. pojazdów na dobę, pomiędzy Grodziskiem Maz. a Pruszkowem wzrosło osiągając ok. 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą liczba pojazdów sięgnęła ok. 75 tys. pojazdów na dobę. Przeprowadzony w 2017 r. pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Maz. wykazał wzrost o 13 tys. pojazdów na dobę w stosunku do danych z 2015 r. Dodatkowy pas ruchu pozwoli zwiększyć płynności a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.