W najbliższy piątek – 15 marca - kończy się okres zimowy i dwie firmy z którymi podpisano umowy na projekt i budowę autostrady A1 Tuszyn - granica województwa przystępują do pracy w terenie.
W łódzkim Oddziale GDDKiA zaprezentowano dziennikarzom wstępny etap organizacji ruchu na czas budowy. W pierwszej kolejności sprawa dotyczy dwóch odcinków realizacyjnych; „A” Węzeł Tuszyn – Węzeł Piotrków Trybunalski Południe (czyli odcinek starej autostrady A1) o długości blisko 16 km i „D” Radomsko – granica województwa śląskiego o długości 7 km. Już 18 marca na drodze pojawią się ekipy przygotowujące swoje odcinki do wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu. Na wstępie będą budowane tzw. przewiązki, czyli miejsca, gdzie ruch z jednej jezdni będzie przekierowany na drugą, w dalszej kolejności ekipy drogowców zaczną malowanie oznakowania poziomego i ustawianie znaków oraz tablic, należy więc spodziewać się pewnych ograniczeń w ruchu, jednak będą one niewielkie. Kiedy całe oznakowanie będzie gotowe, w asyście policji i zarządcy drogi zostanie wprowadzona organizacja ruchu, jaka będzie obowiązywała w pierwszym etapie prac. Kardynalną zasadą, jaką przyjęto, jest to, że ruch po głównej trasie (A1, DK1) będzie odbywał się przez cały czas trwania robót ! Główna jezdnia nie będzie więc zamykana. Na odcinku „A” z ruchu zostanie na początku wyłączona jezdnia zachodnia (w kierunku Katowic) i ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni wschodniej w systemie 2+1. (Dzięki szerokości jezdni możliwe okazało się wyznaczenie trzech pasów ruchu: 2x3,5m + 1x3m). Dwa będą prowadziły w kierunku Katowic, jeden w stronę Łodzi. Na odcinku „D” w pierwszej kolejności prace będą prowadzone na jezdni wschodniej (kierunek Łódź), zaś ruch w obie strony będzie się odbywał jezdnią zachodnią również w systemie 2+1 (dwa pasy ruchu w kierunku Katowic, jeden do Łodzi). Według wykonawców ostateczna organizacja ruchu, jaka będzie obowiązywała w czasie budowy powinna zostać w prowadzona: w przypadku odcinka „D” w ostatnich dniach marca, zaś, jeśli chodzi o odcinek „A”, na przełomie marca i kwietnia. (Wiele zależy od pogody). Prace na odcinku „A” realizuje konsorcjum firm: Budimex – Strabag, zaś odcinek „D” buduje firma Intercor.