Otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla budowy S7 Kiełpin - Trasa AK w Warszawie.
Najniższą cenę, 4,1 mln zł, zaoferował Value Engineering Sp. z o. o., natomiast najwyższą cenę, 8,7 mln zł, ma oferta złożona przez Europrojekt Gdańsk S.A.
Kosztorys inwestorski wynosi 3,5 mln zł.
Termin realizacji wynosi 12 miesięcy od podpisania umowy.
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.
Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- doświadczenie personelu
- prowadzenie strony internetowej
- cena.
Termin podpisania umowy zaplanowany został na czerwiec 2019 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg nieograniczony został ogłoszony we wrześniu 2018r. a w grudniu wybrano najkorzystniejszą ofertę, którą złożyła firma TPF (3,4 mln zł). W styczniu br. firma ta zrezygnowała z podpisania umowy, co skutkowało unieważnieniem postępowania (kolejna oferta znacznie przekraczała kosztorys inwestorski). Ponowne ogłoszenie przetargu nastąpiło 30.01.2019r.
O inwestycji
Przyszły odcinek S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami. Projektowana droga posiada długość około 12,9 km i w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem „Kolejowa” droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.
Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów „Wólka Węglowa” i „Janickiego”. Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, Gen. Maczka, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
Planowany harmonogram realizacji:
- III kwartał 2020r. ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i Buduj”:
- II kwartał 2021r. podpisanie umowy z Wykonawcą
- 2022r. - 2024r. realizacja robót budowlanych.
Szacunkowy łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wynosi ok. 1,7 mld zł.