Postępują prace na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK73.
Prac na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w okresie zimowym nie przerwano. Te, które można wykonywać w trudnych warunkach atmosferycznych trwały. Najwięcej wykonano robót melioracyjnych. Tu zaawansowanie prac wynosi ponad 63 %. Roboty mostowe zrealizowane są na poziomie ponad 31 %.
Na najdłuższym na obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, 116 metrowym wiadukcie nad linią kolejową Tarnów-Szczucin, prowadzone są prace przy budowie szalunku i zbrojeniu ustroju nośnego. Montowane są łożyska na czterech podporach. Betonowany jest ustrój nośny : ściany, płyta pomostowa i skrzydła przepustu na rowie melioracyjnym z przejściem dla małych i średnich zwierząt. Wykonywane są także prace ziemne przy wykopach i nasypach oraz melioracyjne i elektryczne.
Inwestycja obejmuje:
- budowę nowego odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o długości około 6,9 km,
- wykonanie nawierzchni przystosowanej do nośności 115 kN/oś,
- budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych),
- wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty),
- budowę dróg dojazdowych (serwisowych), zjazdów,
- budowę zatok postojowych do kontroli pojazdów,
- wykonanie urządzeń ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczające wody),
- budowę lub przebudowę chodników,
- oznakowanie i organizacja ruchu z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi,
- opracowanie dokumentacji powykonawczej,
- uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Umowa na budowę odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP, w ciągu DK73 podpisana została 10.07.2018 r. i od tej daty liczony jest czas trwania robót. Gotowa obwodnica i oddania zgodnie z umową ma być w kwietniu 2020 r. Do czasu na realizację nie jest wliczany okres zimowy czyli od 15 grudnia do 15 marca. Koszt inwestycji wynosi ponad 102 mln zł.