Postępują prace na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK73.
Prac na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w okresie zimowym nie przerwano. Te, które można wykonywać w trudnych warunkach atmosferycznych trwały. Najwięcej wykonano robót melioracyjnych. Tu zaawansowanie prac wynosi ponad 63 %. Roboty mostowe zrealizowane są na poziomie ponad 31 %.



Na najdłuższym na obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, 116 metrowym wiadukcie nad linią kolejową Tarnów-Szczucin, prowadzone są prace przy budowie szalunku i zbrojeniu ustroju nośnego. Montowane są łożyska na czterech podporach. Betonowany jest ustrój nośny : ściany, płyta pomostowa i skrzydła przepustu na rowie melioracyjnym z przejściem dla małych i średnich zwierząt. Wykonywane są także prace ziemne przy wykopach i nasypach oraz melioracyjne i elektryczne.

Inwestycja obejmuje:
  • budowę nowego odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o długości około 6,9 km,
  • wykonanie nawierzchni przystosowanej do nośności 115 kN/oś,
  • budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych),
  • wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty),
  • budowę dróg dojazdowych (serwisowych), zjazdów,
  • budowę zatok postojowych do kontroli pojazdów,
  • wykonanie urządzeń ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczające wody),
  • budowę lub przebudowę chodników,
  • oznakowanie i organizacja ruchu z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
  • przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi,
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej,
  • uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Umowa na budowę odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP, w ciągu DK73 podpisana została 10.07.2018 r. i od tej daty liczony jest czas trwania robót. Gotowa obwodnica i oddania zgodnie z umową ma być w kwietniu 2020 r. Do czasu na realizację nie jest wliczany okres zimowy czyli od 15 grudnia do 15 marca. Koszt inwestycji wynosi ponad 102 mln zł.