Wykonawcy w zimie nie próżnowali

Pogoda w przerwie zimowej sprzyjała Wykonawcom. Zgodnie z warunkami kontraktowymi do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych. Wykonawcy postanowili jednak czynnie wykorzystać okres pomiędzy 1 grudnia a 15 marca i wykonywać te czynności, na które pozwala technologia wykonywania.



Na budowie autostrady A1, w okresie zimowym, warunki pogodowe umożliwiły wykonanie:

na odcinku węzeł „Blachownia” (bez węzła) – węzeł „Zawodzie” (z węzłem)

  • robót ziemnych na drogach serwisowych,
  • konstrukcji nawierzchni na drogach serwisowych,
  • przepustów na drogach serwisowych,
  • umocnienie skarp stożków obiektów mostowych,
  • montaż ogrodzenia autostrady,
  • montaż barier energochłonnych,
  • realizacja pasa technologicznego, roboty ziemne i konstrukcja nawierzchni,
  • wykonanie pobocza na trasie głównej,
  • montaż ekranów akustycznych,
  • montaż oświetlenia węzła Zawodzie,
  • roboty melioracyjne,
  • budowę rowów odwadniających,
  • humusowanie skarp i terenów płaskich.

na odcinku węzeł Zawodzie (bez węzła) – węzeł Woźniki (z węzłem):

  • podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie,
  • nawierzchni z kostki brukowej,
  • montaż barier energochłonnych,
  • budowę kanalizacji deszczowej, wykonanie drenaży,
  • roboty melioracyjne na ciekach i rzekach,
  • montaż wypełnień ekranów akustycznych,
  • przygotowanie powierzchni pod ułożenie powłoki antykorozyjnej,
  • roboty na obiektach mostowych WD-390, MA-393,
  • roboty wykończeniowe na małych obiektach mostowych PP, PZS,
  • montaż balustrad skarpowych.

W drugim tygodniu marca, wraz z pojawianiem się wyższych temperatur, wykonywano również roboty bitumiczne.

 

na odcinku węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła) między innymi:

  • profilowanie skarp,
  • umacnianie skarp z wykorzystaniem geokraty,
  • wykonywanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie,
  • wykonywanie ścieków skarpowych,
  • wykonywanie nawierzchni z kostki brukowej,
  • montaż barier energochłonnych i poręczy,
  • montaż wypełnień ekranów akustycznych,
  • roboty na obiektach mostowych KT-409a i WA-415,
  • przygotowanie powierzchni pod ułożenie powłoki antykorozyjnej,
  • roboty wykończeniowe na małych obiektach mostowych PP, PZS,
  • obrukowanie stożków obiektów mostowych,
  • wykopy pod przepompownie wód,
  • montaż pompowni wód na Obwodzie Utrzymania Ożarowice
  • roboty przy budowie kanalizacji deszczowej, wykonanie drenaży,
  • roboty melioracyjne na ciekach i rzekach.

Rozpoczęcie sezonu budowlanego.

Dzisiaj kończy się przerwa zimowa na kontraktach GDDKiA. Po okresie zimowy Wykonawcy wracają do pracy na placach budowy. Aktualnie katowicki oddział GDDKiA zarządza budowami 5 odcinków autostrady A1 oraz budową drugiej jezdni drogi S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie.

 

W tym roku planujemy oddać do ruchu 3 odcinki autostrady A1:

  • G: węzeł „Blachownia” (bez węzła) – węzeł „Zawodzie” (z węzłem) ok. 4,7 km,
  • H: węzeł Zawodzie (bez węzła) – węzeł Woźniki (z węzłem) ok. 16,7 km,
  • I: węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła) ok. 15,2 km,

o łącznej długości 36,6 km.

 

Pod znakiem zapytania pozostaje odcinek 21,3 km od węzeł „Rząsawa" (z węzłem) do węzła „Blachownia" (z węzłem). Wykonawca w odpowiedzi na opóźnienia w budowie oraz niewywiązywanie się z warunków kontraktowych otrzymał wezwanie do wykonywania zaległych prac oraz do uregulowania zaległych płatności na rzecz podwykonawców. 

 

Jednocześnie trwa budowa autostrady A1 na odcinku E gr. woj. łódzkiego – węzeł Rząsawa (bez węzła), która znajduje się w początkowej fazie. Obecnie wykonywane są takiej prace, jak: wycinka drzew, prace geodezyjne, prace ziemne. Zakończenie budowy planowane jest w 2022 roku.

 

Na świeżo rozpoczętej budowie drugiej jezdni drogi S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie, 15 marca br. wprowadzone zostały tymczasowe organizacje ruchu dla dróg powiatowych: DP 3204S; DP 4719S; DP 4746S;DP 4756S; DP 4757S. Wykonawca zakończył prace saperskie. Roboty przygotowawcze w zakresie wycinki drzew i krzewów są już na ukończeniu - pozostał wywóz materiału z wycinki. Trwa inwentaryzacja istniejących dróg i budynków. Na 21 marca planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu dla drogi krajowej nr 78 w postaci oznakowania wyjazdu z placu budowy oraz zawężenia ul. Wolności. Planowane zakończenie inwestycji nastąpi w 2021 roku.