Wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę obwodnicy Myśliborza w ciągu DK26

Została wybrana najkorzystniejsza oferta w przetargu na budowę obwodnicy Myśliborza. Ogłoszone w listopadzie ubiegłego roku postępowanie wygrała firma Maldrobud z Myśliborza z ofertą opiewającą na 41,36 mln zł. – Jeżeli w ciągu 10 dni nikt nie odwoła się od wyników przetargu, to będziemy mogli podpisywać umowę, następnie przekazać plac budowy i ruszać z robotami na tej wyczekiwanej od lat inwestycji – informuje Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Obwodnica wyprowadzi z Myśliborza ruch tranzytowy w ciągu DK26, który obecnie przebiega przez centrum miasta, w tym pod średniowieczną bramą obronną. Realizacja inwestycji powinna się zakończyć w IV kwartale 2021 roku.



Przez zabytkowe centrum Myśliborza biegnie droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym. Przebieg drogi przez centrum miasta wiąże się z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców. Wjazd od strony zachodniej do Myśliborza prowadzi przez średniowieczną bramę miejską, ciężarówki nie mieszczą się pod bramą, dlatego muszą przejeżdżać „pod prąd” obok bramy. Obwodnica rozwiąże te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy. Nowa trasa ominie centrum miasta od południa, zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji powstaną również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo – rowerowe. W przedsięwzięciu partycypuje Gmina Myślibórz, która na etapie przygotowania zrezygnowała z odszkodowań za grunty gminne przejęte pod obwodnicę i pokryła koszty odszkodowań pod drogi wspomagające. Na etapie realizacji Gmina pokryje również koszt budowy części dróg wspomagających.