Oferta firmy Mosty Katowice została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej oraz uzyskanie DUŚ na dobudowę drugiej jezdni S19 od Sokołowa Młp. Północ do Jasionki (dł. 15 km). Wykonawca zadeklarował opracowanie dokumentacji w terminie 18 miesięcy za kwotę 2 999 478,00 zł. Jeśli od dokonanego wyboru nie wpłynie odwołanie, możliwe będzie podpisanie umowy.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty TUTAJ
Najkorzystniejsza oferta wybrana została na podstawie 3 kryteriów: ceny oraz dwóch kryteriów pozacenowych (doświadczenie Głównego Projektanta Drogowego i doświadczenie Głównego Projektanta Mostowego).
Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie do: wykonania Koncepcji Programowej (KP), wykonania uzupełniającego rozpoznania geologicznego, opracowania materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DUŚ) a następnie do uzyskania DUŚ dla rozbudowy drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Młp. Północ – węzeł Jasionka (tzw. dobudowa drugiej jezdni).
W ramach Koncepcji Programowej Wykonawca przygotuje m.in. następujące rodzaje opracowań:
- aktualną mapę do celów projektowania dróg w skali 1:1000,
- opinię geotechniczną,
- zatwierdzony projekt robót geologicznych dla dokumentacji geologiczno – inżynierskiej,
- dokumentację geologiczno-inżynierską,
- zatwierdzony projekt robót geologicznych dla dokumentacji hydrogeologicznej,
- dokumentację hydrogeologiczną,
- dokumentację badań podłoża gruntowego,
- Koncepcję Programową,
- plan działań ratowniczych – część techniczno – budowlaną,
- analizę i prognozę ruchu.
Natomiast w ramach materiałów do wniosku o wydanie DŚU przewiduje się wykonanie:
- karty informacyjnej przedsięwzięcia,
- raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Opracowane materiały KP oraz uzyskana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach będą stanowiły materiały niezbędne do kolejnego etapu realizacji czyli ogłoszenia przetargu w systemie projektuj i buduj na dobudowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S19 na odcinku 15 km (do przekroju 2x2 i nośności 115 kN/oś).
Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, poprawa płynności ruchu, zwiększenie przepustowości drogi, ograniczenie negatywnych oddziaływań na środowisko, rozwój terenów przyległych.