Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu dk 3/5


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu dk 3/5

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0050/18
Data podpisania UoD: 26.03.2019

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2023

Całkowita wartość projektu: 94 884 979,36 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 66 679 627,16 PLN

 

Strona internetowa projektu: http://obwodnica-bolkowa.pl/

 

Opis inwestycji:

Projekt polega na budowie obwodnicy Bolkowa w ciągu dk nr 3 o parametrach drogi klasy GP o długości 5,68 km oraz przebudowie i rozbudowie dk nr 5 o długości 2,11 do parametrów drogi klasy GP. Budowana obwodnica Bolkowa w ciągu dk nr 3 i 5 zlokalizowana jest na terenie miasta i gminy Bolków w powiecie jeleniogórskim w województwie dolnośląskim.

 

Zakres inwestycji obejmuje m.in. :

  • budowę obwodnicy miejscowości Bolków w ciągu drogi krajowej nr 3 o długości 5,68 km,
  • przebudowę i rozbudowę dk 5 o długości 2,11 km;
  • budowę bezkolizyjnego węzła drogowego;
  • budowę 3 skrzyżowań jednopoziomowych skanalizowanych);
  • budowę obiektów inżynierskich (estakady, wiadukty, przepusty, mury oporowe);
  • budowę ekranów akustycznych i przepustów dla zwierząt;
  • budowę i przebudowę odwodnienia, budowę oświetlenia drogowego i kanału technologicznego;
  • budowę oraz przebudowę uzbrojenia (sieci energetyczne, wodociągowe, teletechniczne, urządzenia melioracyjne, kanalizacja deszczowa i sanitarna)
  • budowę oraz przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zjazdy publiczne,zjazdy indywidualne);
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i BRD (bariery ochronne, ogrodzenia, oznakowanie),
  • wykonanie zieleni drogowej (wycinka, nasadzenia) oraz realokację obiektów kultu religijnego.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego jak również poza granice państwa.