Zaawansowanie prac na budowie S17 od granicy z woj. mazowieckim do węzła Kurów Zachód

Ponad 33 km dzieli obecną S17 od granicy województwa lubelskiego z mazowieckim. Budowę tego fragmentu podzielono na dwie części i realizuje je dwóch wykonawców. Prace na krótszym odcinku finiszują i kierowcy skorzystają z niego w czerwcu. Na dłuższym jeszcze trwają i całą trasą, omijając Ryki, pojedziemy z końcem sierpnia.



GDDKiA W grudniu 2016 roku otrzymaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód o długości ok. 13,2 km. W styczniu 2017 roku przekazaliśmy plac budowy wykonawcy, firmie Mota-Engil Central Europe. Obecnie zaawansowanie rzeczowe robót to ok. 97 proc. Wykonano całą trasę główną o nawierzchni z betonu cementowego (jej powierzchnia to ok. 258 tys. mkw), ukończono też układanie na trasie głównej fragmentów nawierzchni z bitumicznej na obiektach i dojazdach do nich. Kończone są też prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na łącznicach węzła i drogach lokalnych. Trwa porządkowanie terenu, humusowanie, sianie trawy, uzupełnianie barier energochłonnych i ogrodzenia trasy głównej. Do wykonania pozostało jeszcze malowanie oznakowania poziomego oraz montaż znaków pionowych. Po zakończeniu tych prac, a przed oddaniem kierowcom do ruchu przeprowadzony zostanie audyt BRD i odbiór WINB. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasa zostanie udostępniona kierowcom, którzy na końcu odcinka będą tymczasowym łącznikiem zjeżdżać na obecną DK17 (planowany termin to pierwsza dekada czerwca).

 

Z takiego tymczasowego rozwiązania kierowcy będą do czasu zakończenia prac na kolejnym odcinku do granicy z woj. mazowieckim. Jego długość to ok. 20,2 km a wykonawcą jest firma PORR. Decyzję ZRID dla tego odcinka uzyskaliśmy w marcu 2017 roku, a plac budowy przekazaliśmy w następnym miesiącu. Obecne zaawansowanie rzeczowe to ok. 76 proc. Wykonano już blisko połowę nawierzchni betonowej na ciągu głównym (łączna powierzchnia ok. 362,2 tys. mkw) i prowadzone są również prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na ciągu głównym. Wykonawca przygotowuje kolejne odcinki podbudowy pod właściwą nawierzchnię, prowadzi prace ziemne przy obiektach inżynierskich i prace wykończeniowe na nich. Budowane są przyszłe miejsca obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi.

 

Niedawno przełożono ruch na obecnej DK17 za Rykami w kierunku Warszawy na docelowe rondo wchodzące w skład węzła Ryki Północ. I właśnie od tego miejsca kierowcy pod koniec czerwca będą wjeżdżać na S17. Związane jest to z oddaniem dwóch kolejnych odcinków na terenie woj. mazowieckiego. Udostępnienie do ruchu trasy od węzła Ryki Północ w kierunku Warszawy ułatwi bezpieczny i płynny wjazd. Z całości trasy omijającej Ryki kierowcy skorzystają z końcem sierpnia. Wtedy wyjeżdżając z Lublina w kierunku Warszawy dwujezdniową drogą dojedziemy za Garwolin. Kierowcy jadący tranzytem od wschodniej granicy Polski w kierunku Warszawy w Piaskach wjadą na drogę ekspresową i będą mieć do dyspozycji ponad 140 km takiej trasy.

 

Przypomnijmy, że budowa dwóch odcinków S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy od Warszawy do Lublina. W budowie jest pozostałych pięć odcinków do węzła Lubelska za realizację których odpowiada lubelski oddział GDDKiA. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

GDDKiA

 

Strony internetowe kontraktów:

http://s17-granica-skrudki.pl/

http://s17-skrudki-kurow.pl/