Projektanci mogą rozpoczynać pracę nad przygotowaniem dokumentacji dla dwóch odcinków realizacyjnych przyszłej S17 Piaski - Hrebenne. Dziś w zamojskim ratuszu podpisaliśmy umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km).
Wykonawca dokumentacji, firma Mosty Katowice, przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej. Wykonawca będzie miał 24 miesiące na opracowanie dokumentacji. Jej koszt to 4,3 mln zł.
Przypomnijmy iż przetarg na dokumentację dla 120 km S17 z Piask do granicy z Ukrainą w Hrebennem podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km) oraz w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km). Druga obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). Trzecia część dotyczyła odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km).
Podpisana dziś umowa dotyczy opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Na pozostałe dwie części, na które wkrótce podpiszemy umowy, opracowywana będzie koncepcja programowa. Gotowa dokumentacja pozwoli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji realizowanej w systemie projektuj i buduj. Realizację całej S17 od Piask do Hrebennego przewidziano w latach 2021-2025.