Mosty w Wolinie na DK3 i Krajniku Dolnym na DK26 w remoncie – utrudnienia w ruchu

Od jesieni ubiegłego roku trwa remont 2 ważnych mostów na drogach krajowych – mostu nad cieśniną Dziwna w Wolinie oraz mostu granicznego nad Odrą w ciągu DK26 w Krajniku Dolnym. Prowadzone dotychczas prace nie powodowały utrudnień w ruchu (były prowadzone głównie od spodu mostu). Aby ukończyć remonty niezbędne jest jednak wprowadzenie utrudnień w ruchu. Na moście w Wolinie zostało już wprowadzone zawężenie jezdni i ograniczenie prędkości. Te utrudnienia potrwają do końca maja. We wrześniu będzie wymieniana na tym moście i estakadach dojazdowych nawierzchnia, co będzie się wiązało z ruchem wahadłowym podczas wykonywania robót bitumicznych. Natomiast na moście w Krajniku Dolnym od 25-26 kwietnia ma być wprowadzony ruch wahadłowy, który jest przewidywany do końca lipca, potem może być jeszcze wprowadzane sporadycznie ręczne kierowanie ruchem. Wszystkie prace remontowe na obu mostach mają się zakończyć do końca października tego roku.



Most łukowy przez cieśninę Dziwna w Wolinie powstał w latach 2002-2003 jako kluczowy element obwodnicy Wolina w ciągu DK3. Nowy wysokowodny most wyprowadził ruch z centrum Wolina i z mostu z przęsłem obrotowym, na którym ruch musiał być wstrzymywany ze względu na żeglugę. Po kilkunastu latach eksploatacji most wymaga remontu, który obejmuje odnowę zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji oraz remontu i niezbędnej wymiany wyposażenia obiektu, zostanie również wykonana wymiana nawierzchni na moście.

Most o konstrukcji stalowej przez Odrę w Krajniku Dolnym powstał w latach 1953-1958 na filarach mostu zniszczonego w czasie II wojny światowej. Obiekt ostatni raz remontowany był ponad 20 lat temu i wymagał wykonania kolejnych zabiegów remontowych. Zakres prac obejmuję przede wszystkim odnowę zabezpieczeń antykorozyjnych stalowej konstrukcji obiektu, remont i wymianę wyposażenia mostu oraz wymiany nawierzchni.