W dniach 26 – 29 kwietnia br. wystąpią dodatkowe utrudnienia w ruchu na skrzyżowaniu DK28 (ul. Krakowska) z DW886 (kierunek Brzozów) w Sanoku.
Utrudnienia w ruchu związane są z planowaną zmianą organizacji ruchu na w/w skrzyżowaniu tj. przełożeniem ruchu na jezdnię południową drogi krajowej. Etap ten jest niezbędny do kontynuacji przebudowy skrzyżowania DK28 i DW886 na rondo. Prace realizowane są w ramach budowy obwodnicy miasta.
Wprowadzanie kolejnego etapu organizacji ruchu będzie polegało na czasowym wstrzymywaniu ruchu, zmianie oznakowania pionowego i poziomego i docelowo zmianie przebiegu korytarzy ruchu. W związku z tym, może wiązać się to z wydłużonym czasem przejazdu przez skrzyżowanie dla wszystkich relacji.
Kierowców prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, przestrzeganie oznakowania oraz wykonywanie poleceń osób kierujących ruchem.
Kalendarium:
Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28
1. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – 30 sierpnia 2013 r.
2. Uzyskanie decyzji środowiskowej – 10 lipca 2014 r.
3. Ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka – 30 września 2014 r.
4. Podpisanie umowy z Wykonawcą – 9 lutego 2016 r. (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość umowy: 139 909 727,58 PLN)
5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – 21 lipca 2017 r.
6. Rozpoczęcie prac budowlanych – sierpień 2017 r.
7. Podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – 1 października 2018 r. (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN).
Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstanie 12 obiektów inżynierskich, 4 obiektów na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku.
Poniżej zdjęcia skrzyżowania DK28 i DW886 w trakcie przebudowy (zdjęcia autorstwa Pana Artura Mycio) oraz fragment projektu czasowej organizacji ruchu dotyczący tego skrzyżowania.