Zmiany organizacji ruchu przy moście w Białym Dunajcu, na Zakopiance.

W związku z długim weekendem i prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu, nastąpią zmiany w organizacji ruchu przy moście, w Białym Dunajcu, na DK47 :

  • w piątek 26.04.2019 r. o godz. 17.00. zlikwidowany zostanie ruch wahadłowy i dostępne będą pasy jezdni w każdym kierunku. Tak pozostanie do godz. 7.30. w poniedziałek 29.04.2019,
  • od poniedziałku 29.04.2019 r, godz. 7.30. do wtorku 30.04.2019 r. godz.17.00. trwały będą roboty i ruch odbywał się będzie wahadłowo z sygnalizacją świetlną,
  • od wtorku 30.04.2019 r. godz. 17.00. zlikwidowany zostanie ruch wahadłowy i wprowadzony będzie ponownie ruch dwoma pasami, czyli w każdą stronę bez przeszkód do czwartku 2.05.2019 r, godz. 7.30.

  • od godziny 7.30. w czwartek 2.05.2019 r. ponownie zostanie wprowadzony ruch wahadłowy na czas prowadzenia prac, czyli do godz.17.00,

  • w czwartek 2.05.2019 r, od godz. 17.00 zlikwidowany zostanie ruch wahadłowy i wprowadzony będzie ponownie ruch dwoma pasami, czyli odbywał się będzie w każdą stronę aż do 6.05.2019 r, godz. 7.30

  • w poniedziałek 6.05.2019 r, od godz.7.30. ponownie wprowadzony zostanie ruch wahadłowy i wznowione prace.



Zawężenie wprowadzone jest od końca mostu (okolice zjazdu do sklepu „Żabka”) do granicy zakresu rozbudowy DK47 (po stronie Zakopanego, km 32+120).

Ponowne wprowadzenie ruchu wahadłowego związane jest z robotami przy budowie:

  •  kanalizacji deszczowej,
  • chodników,
  • zatoki autobusowej,
  • muru oporowego oraz rozbudowie skrzyżowań i wzmocnieniu jezdni DK47.

 

Ruch wahadłowy będzie już obowiązywał do zakończenia wszystkich prac czyli do 15.06.2019 r.

 

Prace, które jeszcze są wykonywane wchodzą do zakresu większej inwestycji, budowy mostu w Białym Dunajcu wraz z przebudową odcinka DK47

Zakres inwestycji obejmuje:

  • przebudowę odcinka drogi krajowej nr 47 zgodnie z zakresem przedstawionym na planie zagospodarowania, zamieszczonym w koncepcji,
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z DK47,
  • budowę obiektu inżynierskiego zgodnie z załączoną koncepcją,
  • budowę mostu tymczasowego dwukierunkowego wraz z dojazdami na czas budowy nowego mostu,
  • rozbiórkę istniejącego mostu przez rzekę Biały Dunajec oraz rozbiórkę mostu na potoku Młynówka,
  • wykonanie murów oporowych na dojazdach od strony Krakowa w celu ubezpieczenia korpusu drogowego,
  • budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające,
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych, hydrologicznych i innych,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • wykonanie zabezpieczenia antygraffiti,
  • wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego,
  • wykonanie oznakowania drogi dk 47 i dróg związanych oraz wyposażyć te drogi w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, m.in. w bariery ochronne.

 

13 kwietnia 2016 r. została podpisana umowa pomiędzy GDDKiA Oddziałem w Krakowie a Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa, na zaprojektowanie i budowę nowego mostu. W marcu 2018 r. rozpoczęła się budowa mostu tymczasowego, na który przełożono ruch, rozebrano stary most i przystąpiono do budowy nowego. 21 grudnia 2018 r. nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia. W sobotę 22.12.2018 r. przejechali po nim pierwsi kierowcy.