Dziś w Tomaszowie Lubelskim przypieczętowano rozpoczęcie prac nad prawie 55-kilometrowym odcinkiem S17 od Zamościa do granicy z Ukrainą. Podpisaliśmy ostatnią z trzech umów na opracowanie dokumentacji. Tym samym cała 120-kilometrowa trasa od Piask do Hrebennego będzie w trakcie przygotowywania dokumentacji przygotowawczej.
Przetarg na prace projektowe podzielono na trzy części. Dziś podpiszemy umowę dla ostatniej części, obejmującej cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): węzeł Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). W opracowaniu jest już dokumentacja na pozostałe dwie części obejmujące w sumie pięć odcinków od Piask do węzła Zamość Wschód.
Wykonawca dokumentacji, firma IVIA, zaproponuje bardziej szczegółowe rozwiązania dla określonego w decyzji środowiskowej przebiegu trasy, z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Koszt dokumentacji to 9,7 mln zł, a czas opracowania to 17 miesięcy.
Po otrzymaniu gotowej dokumentacji ogłosimy przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji realizowanej w systemie projektuj i buduj. Realizację całej S17 od Piask do Hrebennego przewidziano w latach 2021-2025.