Patrole motocyklowe GDDKiA stale podnoszą swoje kwalifikacje
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła w tym roku na autostradzie A4 w woj. opolskim pierwszy w Polsce drogowy patrol motocyklowy. Zastosowanie motocykli do patrolowania autostrady ma na celu zwiększenie mobilności i poszerzenie możliwości operacyjnych służb drogowych w zarządzaniu ruchem z elementami ratownictwa medycznego.

GDDKiA rozszerza zakres działania tych patroli poprzez wdrażanie nowych szkoleń w zakresie doskonalenia techniki jazdy. Kwalifikacje zdobyte w czasie szkoleń pozwolą na sprawne i bezpieczne poruszanie się patrolu motocyklowego w trudnych warunkach ruchu drogowego i zatorów.

 

Patrole motocyklowe GDDKiA w sytuacjach zdarzeń drogowych mają większe możliwości dojazdów do wypadków drogowych, omijając powstające zatory, pomogą w regulacji ruchu, a w trybie patrolowym pomogą zabezpieczać uszkodzone pojazdy stojące na pasie awaryjnym. Motocykle są wyposażone w ostrzegawczą sygnalizację świetlną oraz medyczne zestawy ratownicze. Patrole motocyklowe w miarę potrzeb będą udzielać Kwalifikowanej Pomocy Przedmedycznej.

 

Zadania patrolu to:

- udział w usuwaniu skutków wypadków komunikacyjnych na autostradzie,

- zabezpieczenie węzłów oraz dróg wyjazdowych z autostrady w zakresie regulacji ruchu,

- udzielanie Kwalifikowanej Pomocy Przedmedycznej poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych,

- działania w celu udrożnienia korytarza ratunkowego na autostradzie,

- zabezpieczenie pojazdów uszkodzonych i unieruchomionych na pasie awaryjnych do czasu przyjazdu pomocy drogowej.

 

Obecnie dysponujemy trzema motocyklami turystyczno-terenowymi. Każdy z nich jest samodzielnie przystosowany do działań polegających na profesjonalnym zabezpieczeniu i oznakowaniu unieruchomionych pojazdów na pasie awaryjnym.