Spotkania, na których zostaną omówione trzy proponowane warianty biegu przyszłej obwodnicy miasta, odbędą się w Kostrzyńskim Centrum Kultury "Kręgielnia" ul. Fabryczna 5 w Kostrzynie według harmonogramu:
• godz. 14:00 spotkanie dla przedsiębiorców, radnych, pracowników Urzędu Miasta;
• godz. 16:30 otwarte spotkanie dla mieszkańców Kostrzyna nad Odrą.
Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału i wyrażenie swojej opinii, każdy głos zostanie wzięty pod uwagę i przeanalizowany.
Założeniem projektu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31 jest budowa obwodnicy miasta dotkniętego wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, spełniającej wymagane parametry dla klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
Na obecnym etapie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowym (STEŚ) zaprojektowane zostały trzy warianty przebiegu trasy:
• Wariant W1 – wariant obejścia miejscowości Kostrzyn nad Odrą od strony północno – zachodniej wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie. Początek projektowanej obwodnicy ze skrzyżowaniem typu rondo na wysokości fortu Sarbinowo, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31.
• Wariant W2 – wariant przebiegający przez miasto Kostrzyn nad Odrą z częściowym wykorzystaniem terenów kolejowych. Początek projektowanej obwodnicy na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 31 z drogą wojewódzką nr 132, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31.
• Wariant W3 – wariant obejścia miejscowości Kostrzyn nad Odrą od strony północno – zachodniej wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie. Początek projektowanej obwodnicy na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 31 z drogą wojewódzką nr 132, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31.
Zakres zamierzenia obejmuje:
• budowę obwodnicy miejscowości Kostrzyn jako drogi jednojezdniowej dwukierunkowej,
• budowę skrzyżowań,
• przebudowę istniejących odcinków drogi krajowej nr 31 i drogi krajowej nr 22 w miejscach początku i końca inwestycji,
• przebudowę odcinków istniejących dróg w zakresie kolizji z planowaną obwodnicą,
• budowę dróg serwisowych (równoległych do trasy głównej), obsługujących tereny przyległe do drogi głównej,
• budowę nowych obiektów inżynierskich,
• budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy,
• budowę urządzeń ochrony środowiska, mi.in. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń,
• przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej,
• budowę oświetlenia drogowego;
• budowę oznakowania dróg oraz ich wyposażenie w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe.