Wykonawca prowadzi prace przy układaniu podbudowy z kruszywa, a na niektórych fragmentach ciągu głównego drogi ekspresowej kończone są roboty ziemne. Na pierwszych trzech odcinkach przyszłej S7 o łacznej długości około 2 km ułożona została podbudowa bitumiczna pod warstwę wiążącą nawierzchni. Osiem spośród dziesięciu mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt ma zabetonowane ustroje nośne.
Parametry techniczne odcinka S7
Długość odcinka - 7,6 km
Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m
Szerokość pasa dzielącego - 12 m
Dopuszczalne obciążenie - 115kN/oś
Ilość węzłów – 2 (Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód)
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych ( 5 w ciągu S7 i jeden nad S7), 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót - około 260 mln zlotych
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017r.
Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.