Szukamy wykonawców na przebudowę 35-kilometrowego odcinka obecnej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem do parametrów trasy ekspresowej. Dziś do publikacji skierowaliśmy pierwszy przetarg. AKTUALIZACJA od 5 sierpnia ogłoszenie o przetargu jest widoczne na platformie zakupowej pod linkiem https://gddkia.eb2b.com.pl pod numerem Id 132466
W miejscu DK7 powstanie S7
Pierwszy przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Poczernin i Przyborowice. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Nowe warunki dla wykonawców
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu.
Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To pierwsze takie rozwiązanie. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Harmonogram
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.
Termin składania ofert został wyznaczony na 10 września 2019 r.
Planowane podpisanie umowy z Wykonawcą (przy braku odwołań): luty 2020 r.
Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim.
- w realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”,
- umowna data zakończenia kontraktów: 2021 r.
- odcinek Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
- odcinek Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
- odcinek Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
- odcinek Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł,
- na wszystkich czterech odcinkach toczy się procedura uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- odcinek I w. Siedlin (bez węzła) - w. Załuski (bez węzła), długość 12,9 km, ogłoszenie przetargu na początku sierpnia 2019 r.,
- odcinek II w. Załuski (z węzłem) - w. Modlin (bez węzła), długość 12 km, planowane ogłoszenie przetargu w drugiej połowie sierpnia 2019 r.,
- odcinek III w. Modlin (z węzłem) - w. Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km, planowane ogłoszenie przetargu na początku września 2019 r.
- w realizacji Koncepcja Programowa, wykonawca Promost Consulting (termin odbioru: listopad 2019 r.),
- realizacja inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj”, planowana na lata 2020-2024, łączny koszt realizacji inwestycji ok. 559 mln zł.
- postępowanie przetargowe na opracowanie Koncepcji Programowej,
- 23 lipca br. oferta firmy Value Engineering Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza,
- w przypadku braku odwołań szacujemy, że umowę podpiszemy w sierpniu br.,
- szacowane zakończenie realizacji to koniec 2024 r.
S7 Warszawa - Rabka Zdrój
Trwa budowa nowego wylotu z Warszawy na południe, od węzła Lotnisko do początku obwodnicy Grójca. Fragment o łącznej długości ok. 29,3 km podzielono na trzy odcinki. Powtarzamy przetarg na dokończenie odcinka od węzła Lotnisko do Lesznowoli po wykonawcy, z którym rozwiązaliśmy umowę. Na kolejnym odcinku (w. Lesznowola – w. Tarczyn Północ) toczy się procedura uzyskania decyzji ZRID, a na ostatnim, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, trwają już prace budowalne.
Jeśli pogoda dopisze to kierowcy w tym roku pojadą już dwujezdniową drogą od Grójca do granicy z województwem małopolskim (190 km). Co prawda termin zakończenia budowy obwodnicy Skarżyska Kamiennej upływa w połowie 2020 roku, ale jeszcze w tym roku na trasie o długości ok. 8 km mogą pojawić się pierwsze auta.
Odcinek od granicy województwa małopolskiego do Szczepanowic jest w przygotowaniu (ponad 23 km). Dwa kolejne, od węzła Szczepanowice do węzła Widoma (14 km) oraz dalej do węzła Nowa Huta (18,3 km), są w realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”, a kierowcy powinni pojechać nimi w 2022 r.
Jeszcze w tym roku skorzystamy z dwóch odcinków S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrój (Lubien – Naprawa i Skomielna Biała – Rabka, łącznie ponad 21 km), a tunelem pod górą Luboń Mały pojedziemy w 2021 r.
Z końcem 2023 r., po zakończeniu budowy S7 od granicy województwa małopolskiego do Szczepanowic, będzie można przejechać dwujezdniową drogą szybkiego ruchu z Warszawy do Rabki Zdroju. Na przełomie 2024 i 2025 r. powinna zakończyć się budowa nowego wlotu do Warszawy od północy i wtedy z Gdańska dojedziemy do Rabki Zdroju. Dalej, do Nowego Targu, dojedziemy również dwujezdniową drogą klasy GP. W realizacji w systemie „Projektuj i Buduj” jest odcinek DK47 od Rdzawki do Nowego Targu (16,1 km).