Wybudujemy wiadukt dla jednej z kluczowych tras do Centralnego Portu Komunikacyjnego

GDDKiA wraz z PKP PLK S.A. podpisały porozumienie na opracowanie dokumentacji i budowę wiaduktu dla dodatkowego czwartego toru linii kolejowej nr 7 Warszawa – Dorohusk. Obiekt zostanie wybudowany po stronie zachodniej węzła Patriotów na Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) w ciągu S2.



Linia kolejowa nr 7 Warszawa-Otwock-Dęblin-Lublin-Dorohusk jest jedną z kluczowych tras dla nowo powstającego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dzięki podjętej decyzji o budowie obiektu w trakcie realizowanej obecnie S2 POW, uniknie się w przyszłości rozbiórki i przebudowy części węzła Patriotów, co przysporzyłoby kierowcom utrudnień w ruchu. Docelowo, po wybudowaniu układu czterech wiaduktów kolejowy, ruch aglomeracyjny zostanie poprowadzony torami wewnętrznymi, natomiast ruch dalekobieżny zostanie poprowadzony po torach zewnętrznych.

 

Obecnie, zgodnie z podpisaną umową, firma Warbud realizuje budowę trzech wiaduktów pod trzy tory kolejowe. Zamówienie dodatkowe obejmuje budowę czwartego obiektu po stronie zachodniej, pomiędzy linią kolejową a ul. Patriotów. Zadaniem wykonawcy tego odcinka S2 POW będzie przygotowanie projektu budowlanego i wykonawczego, uzyskanie zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz budowa wiaduktu.

 

Koszt inwestycji, który w całości pokryje PKP PLK, to ok. 11,2 mln zł. W związku ze zleceniem Wykonawcy dodatkowych prac termin zakończenia kontraktu zostaje przedłużony o cztery miesiące, do 22 grudnia 2020 r.