Kontynuujemy przetargi na wyłonienie wykonawców na przebudowę 35-kilometrowego odcinka obecnej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem do parametrów trasy ekspresowej. Dziś do publikacji skierowaliśmy przetarg na drugi z trzech odcinków. AKTUALIZACJA od 12 sierpnia ogłoszenie o przetargu jest widoczne na platformie zakupowej pod linkiem https://gddkia.eb2b.com.pl pod numerem Id 133510
W miejscu DK7 powstanie S7
Przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy drugiego, 12-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Załuski i Modlin. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. Przetarg na zaprojektowanie i budowę pierwszego, blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski zostało ogłoszone 5 sierpnia 2019 r.
Obowiązki zwycięzcy
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną.. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Mniej utrudnień dla kierowców
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.
Harmonogram
Więcej o drodze ekspresowej S7 z Gdańska do Warszawy i z Warszawy do Rabki Zdrój pisaliśmy - tutaj