Otworzyliśmy oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem).
Znamy oferty
Najniższą ofertę na kwotę 166 034 140,97 zł brutto złożyła firma Strabag, natomiast najwyższą firma PUT Intercor na kwotę 282 900 001,22 zł brutto przy budżecie Zamawiającego wynoszącym 139 379 632,88 zł brutto.
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym w celu sprawnego udzielenia zamówienia i zawarcia umowy.
Kryteria oceny ofert
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.
Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- przedłużenie gwarancji - 20%,
- termin realizacji kontraktu (skrócenie maksimum o 2 miesiące) - 20%,
- cena - 60%.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań oraz przy zapewnieniu finansowania, zostanie podpisana w listopadzie 2019 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 12 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego) z możliwością jego skrócenia w ramach kryterium pozacenowego o maksimum 2 miesiące. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem wykonawcy jest dokończenie prac, takich jak: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.
Dlaczego do tego doszło?
28 listopada 2014 r. GDDKiA podpisała umowę na realizację zadania z konsorcjum, którego liderem była Salini Polska. Wartość umowy stanowiła ok. 70% kosztorysu Zamawiającego.
W maju 2018 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.
We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski Zamawiającego. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłosiliśmy przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70% przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione.
GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac.