Zakończyliśmy kolejny etap prac dotyczący projektowanej drogi S11 na odcinku od Szczecinka do Piły. Został opracowany Raport ze spotkań informacyjnych, który przedstawia preferencje społeczeństwa dla przebiegu inwestycji w poszczególnych gminach, jak również zawiera postulaty i wnioski zgłaszane przez mieszkańców.
Ponad 700 ankiet…
W ramach spotkań informacyjnych dla wyżej wymienionego odcinka dokonano badania ankietowego dotyczącego preferencji społeczeństwa w zakresie wskazania wariantu do realizacji. Zebrano łącznie 707 szt. ankiet. W Raporcie przedstawiono wyniki badania preferencji społeczeństwa w sposób analityczny oraz graficzny. Na planie orientacyjnym przedstawiono prezentowane na konsultacjach warianty przebiegu drogi ekspresowej wraz z liczbą głosów oddanych na każdy z nich w poszczególnych gminach. Ze względu na znaczne różnice w zakresie preferencji dla wariantów przebiegu drogi ekspresowej w poszczególnych gminach, zdecydowano o włączeniu do opracowań wariantu wynikowego oznaczonego jako wariant nr 3. Jest to wariant, który jest połączeniem projektowanych wariantów nr 1 i 2 co oznacza że wykorzystuje przebieg drogi ekspresowej zarówno w wariancie nr 1 jak i wariancie nr 2. Wariant wynikowy W3 odzwierciedla akceptowalność społeczną w oparciu o większość uzyskanych głosów w poszczególnych gminach oraz zostanie poddany analizie wielokryterialnej (obok wariantów W1 i W2) w końcowej fazie STEŚ.
Ponadto, GDDKiA wraz z Wykonawcą opracowań projektowych, poddała wnikliwej analizie wszystkie wnioski zawarte w ankietach oraz pismach które wpłynęły do GDDKiA. Każdy postulat i wniosek społeczny został rozpatrzony pod kątem możliwości uwzględnieniu w opracowaniach.
Spotkania ze społeczeństwem odbyły się dla 6 gmin według poniższego harmonogramu:
Wybór wariantu
Uwagi i wnioski mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ odbędą się posiedzenia Zespołu oraz Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI oraz KOPI). Obradujący wskażą wariant przebiegu drogi, który we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedstawiony zostanie jako wariant preferowany do realizacji. Dopiero decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) ostatecznie zatwierdzi lokalizację i podstawowe rozwiązania techniczne drogi.
Dziękujemy za udział, tak liczne uwagi oraz zadawane pytania.
Załączniki:
Analiza i rozpatrzenie wniosków ze spotkań