Poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie obwodnicy Zabierzowa

Wpłynęło 11 ofert w przetargu na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy Zabierzowa w ciągu drogi krajowej nr 79 wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Najtańsza oferta złożona przez Mosty Katowice Sp. z o.o. opiewa na kwotę 3 838 707,00 zł. Kolejna cenowo oferta złożona przez PROMOST CONSULTING sp. z o.o. sp. k. wynosi 6 969 057,00 zł. Najdroższą ofertę z ceną 9 977 760,00 zł złożyła spółka Multiconsult Polska sp. z o.o. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 8 877 249,22 zł brutto.



Gdzie budujemy

Budowa obwodnicy obejmie swym zasięgiem miejscowości, przez które przebiega droga krajowa nr 79: część miejscowości Modlniczka (gmina Wielka Wieś), Zabierzów, Kochanów i część miejscowości Niegoszowice (gmina Zabierzów).

 

 

Obowiązki przyszłego wykonawcy

W ramach inwestycji wybudowana zostanie:

  • obwodnica miejscowości Zabierzów na dk 79 (po stronie północnej), klasy GP o długości 10,2 km, która omija tereny zabudowane, a jednocześnie obsługuje tereny przyległe poprzez drogi zbiorcze,
  • 3 skrzyżowania.

 

Na odcinku I, dwujezdniowym powstaną:

  • w Zabierzowie - węzeł z jazdą na wprost w poziomie 1 oraz ze skrzyżowaniem w postaci średniego ronda 2-pasowego w poziomie 0
  • w Bolechowicach - skrzyżowanie w postaci średniego ronda 2 pasowego.

 

Wybudowany zostanie także dwukomorowy tunel z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, pod starodrożem drogi krajowej nr 79, o długości 370 m, a także 13 obiektów mostowych. 5 obiektów planowane jest na odcinku I oraz łącznik nad potokiem Wedonka.

Na odcinku II zaplanowano 6 obiektów oraz łącznicę do starodroża DK79. Na odcinku II, jednojezdniowym rondo turbinowe powstanie w Rudawie.

 

Parametry techniczne:

  • klasa drogi  GP
  • przekrój - odcinek 1 - 2x2 ,odcinek 2 – 1x2
  • prędkość projektowa – 70/80 km/h
  • prędkość miarodajna – 100 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,5 m
  • podstawowa szerokość pasa dzielącego –  2,5 - 5 m
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 1,5 m
  • obciążenie -11,5 t/oś
  • kategoria ruchu KR5