Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A., prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach.
W ramach robót drogowych trwa odhumusowanie (w km 13+200 – 14+000), porządkowanie terenu po karczowaniu wraz z hałdowaniem karpin, budowa nasypów (od 3+200 – 3+500; 4+400 – 5+240; 6+400 – 7+100; 7+400 – 7+500; 8+350 – 8+500), wymiana gruntów słabonośnych (w km 3+300 – 3+350 i 7+900 – 8+100) a także wykopy. Roboty na bieżąco kontrolowane są przez Laboratorium Drogowe GDDKiA.
Roboty mostowe prowadzone są na obiektach:
- wiadukt PG-1 (w ciągu drogi obwodowej) – wykonano beton wyrównawczy i trwa montaż zbrojenia ław fundamentowych,
- wiadukt PG-2 (w ciągu drogi obwodowej) – wykonano badania kontrolne wzmocnionego podłoża i trwają przygotowania do wykonania betonu wyrównawczego,
- wiadukt PG-3 (w ciągu drogi obwodowej) – wykonano wzmocnienie podłoża metodą wibroflotacji, wykonano badania kontrolne wzmocnionego podłoża i trwają przygotowania do wykonania betonu wyrównawczego,
- most PE-1 (w ciągu drogi obwodowej) – wykonano posadowienie pośrednie z pali wbijanych, wykonano betony wyrównawcze, trwa montaż zbrojenia ław fundamentowych,
- most ED-1 (w ciągu drogi obwodowej) – wykonano posadowienie pośrednie z pali wierconych CFA, trwają badania kontrolne wzmocnienia podłoża ,
- most M-1 PE-2 (w ciągu drogi obwodowej) – zakończono montaż zbrojenia ław fundamentowych i zabetonowano ławy fundamentowe,
- wiadukt PG-4a (w ciągu drogi obwodowej) – wykonanie betonu wyrównawczego i przygotowanie do zbrojenia ław fundamentowych
- wiadukt PG-4b (w ciągu drogi obwodowej) – wykonanie betonu wyrównawczego i przygotowanie do zbrojenia ław fundamentowych,
- wiadukt WK-1 (w ciągu drogi obwodowej) – trwa przygotowanie terenu przy torach kolejowych do wykonania fundamentów wiaduktu,
- most PE-7 (w ciągu drogi obwodowej) – wykonano posadowienie pośrednie z pali wbijanych, wykonano betony wyrównawcze, trwa przygotowanie do montażu zbrojenia ław fundamentowych,
- wiadukt WD-6 (w ciągu drogi obwodowej) – trwa montaż zbrojenia i szalunków korpusów podpór, trwają przygotowania do betonowania korpusów,
- wiadukt PG-5 (w ciągu drogi gminnej DP14 nad drogą krajową nr 77) – wykonano ławy fundamentowe, trwa montaż zbrojenia korpusów,
W związku z prowadzonymi robotami mogą występować lokalne utrudnienia oraz zmiany w organizacji ruchu. Dlatego też kierowców jak i pieszych prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w miejscu prowadzonych prac, przestrzeganie oznakowania i wykonywanie poleceń osób kierujących ruchem, zwłaszcza w miejscu wyjazdu pojazdów z terenu budowy.
Kalendarium:
Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.
Inwestycja polega na budowie drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:
- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,
- trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),
- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,
- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.
Parametry techniczne obwodnicy:
-przekrój jednojezdniowy, tj.: 1×2
-klasa techniczna: GP
-szerokość pasów ruchu: 3,5 m
-szerokość pobocza gruntowego: 1,5 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
-kategoria ruchu: KR5
-obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś