Wykonawca realizujący obwodnicę Sanoka (DK28) prowadzi intensywne prace na wszystkich frontach robót i w pełnym zakresie. Wyremontowane zostały już ulice Lipińskiego i Dworcowa. Aktualnie trwają roboty drogowe związane m.in. z układaniem nawierzchni, humusowaniem skarp, umacnianiem rowów oraz roboty brukarskie.
Roboty mostowe zaawansowane są w 90%. Prace prowadzone są na:
- wiadukt drogowy WD-1: wykonanie stożków, montaż desek gzymsowych, montaż krawężników, wykonanie kap chodnikowych na dojazdach, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, montaż schodów skarpowych;
- wiadukt drogowy WD-3: montaż schodów skarpowych, montaż korytek ściekowych;
- wiadukt drogowy WD-4: wykonanie zasypki konstrukcyjnej do poziomu płyty przejściowej, wykonanie murów oporowych, wykonanie stożków, wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego na obiekcie;
- most drogowy MD-5: montaż desek gzymsowych, wykonanie kap chodnikowych na dojazdach;
- most drogowy MD-5A: wykonanie stożków;
- most drogowy MD-5B: wykonanie zasypki konstrukcyjnej do poziomu płyty przejściowej, wykonanie stożków, montaż desek gzymsowych, wykonanie betonu niekonstrukcyjnego pod płytę przejściową, wykonanie kap chodnikowych na dojazdach, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, zbrojenie i betonowanie płyt przejściowych, wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego na obiekcie;
- most drogowy MD-6: montaż desek gzymsowych, montaż krawężników, wykonanie kap chodnikowych na dojazdach, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego na obiekcie;
- most drogowy MD-7: wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, montaż schodów skarpowych;
- wiadukt drogowy WD-8: wykonanie kap chodnikowych na obiekcie (zbrojenie i betonowanie), wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego na obiekcie;
- most drogowy MD-10: montaż krawężników, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, montaż schodów skarpowych;
- przepust PD-13.3E: wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego na obiekcie
- przejście dla zwierząt P-3E: ułożenie obrzeży przy schodach;
- przejście dla zwierząt PM-5: ułożenie obrzeży przy schodach,
- przejście dla zwierząt P-6E: montaż korytek ściekowych;
- przejście dla zwierząt P-7E: montaż korytek ściekowych, ułożenie obrzeży przy schodkach;
- przejście dla zwierząt P-8E: montaż korytek ściekowych, ułożenie obrzeży przy schodkach;
- przejście dla zwierząt P-9E: ułożenie obrzeży przy schodach;
- przepust PD-7.1, PD-8.2E: wykonanie wykopu pod skrzydła przepustu,, zbrojenie i betonowanie ramy przepustu i skrzydeł.
Trwają także prace przy montażu barier ochronnych i oświetlenia drogowego oraz przy budowie kanalizacji deszczowej i zbiornika podziemnego.
Kalendarium:
Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28
1. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – 30 sierpnia 2013 r.
2. Uzyskanie decyzji środowiskowej – 10 lipca 2014 r.
3. Ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka – 30 września 2014 r.
4. Podpisanie umowy z Wykonawcą – 9 lutego 2016 r. (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość umowy: 139 909 727,58 PLN)
5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – 21 lipca 2017 r.
6. Rozpoczęcie prac budowlanych – sierpień 2017 r.
7. Podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – 1 października 2018 r. (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN).
Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstaje 12 obiektów inżynierskich, 4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku.