Na budowie obwodnicy Sanoka (DK28) Wykonawca, firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., prowadzi intensywne prace na wszystkich frontach robót i w pełnym zakresie. Zaawansowanie prac drogowych na trasie głównej wynosi 94%.
Zaawansowanie wszystkich prac wynosi ok. 86%, w tym robót drogowych 76,5%, mostowych 87%, a branżowych 70%.
Zakończyły się już badania archeologiczne na rondzie nr 1 i Wykonawca mógł przystąpić do prac. Wykonywane są roboty ziemne (nasypy), a do końca tygodnia mają zakończyć się roboty branżowe (roboty teletechniczne, oświetleniowe i kanalizacja). Trwają także prace na rondzie nr 2 i 3.
Zakończyły się już wszystkie prace związane z geotechniką, siecią wodociągową, gazową oraz kanalizacją sanitarną.
Wykonawca deklaruje, że w przyszłym tygodniu rozpocznie układanie warstwy ścieralnej na trasie głównej.
Kalendarium:
Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28
1. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – 30 sierpnia 2013 r.
2. Uzyskanie decyzji środowiskowej – 10 lipca 2014 r.
3. Ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka – 30 września 2014 r.
4. Podpisanie umowy z Wykonawcą – 9 lutego 2016 r. (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość umowy: 139 909 727,58 PLN)
5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – 21 lipca 2017 r.
6. Rozpoczęcie prac budowlanych – sierpień 2017 r.
7. Podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – 1 października 2018 r. (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN).
Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstaje 12 obiektów inżynierskich, 4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku.