Drogi szybkiego ruchu w Europie - Polska w pierwszej piątce

Profesjonalizm i konsekwentne działania, dialog z branżą i optymalizacja bieżących procedur - to wszystko przyczynia się do ciągłego rozwoju sieci nowoczesnych dróg w Polsce. Drogi szybkiego ruchu budowane w naszym kraju zaliczane są do najnowocześniejszych w Europie. Setki kilometrów dróg oddane w ostatnich latach pozwoliły awansować Polsce na piąte miejsce w zestawieniu najdłuższych sieci dróg szybkiego ruchu w Europie. Nie zwalniamy tempa - kolejne setki kilometrów są na etapie budowy, projektowania i przygotowania.



Zasłużone miejsce w pierwszej piątce!

Na koniec 2018 r. Polska była na piątym miejscu w Europie pod względem długości dróg szybkiego ruchu. Kolejne oddania nowych tras do ruchu pozwoliły nam wyprzedzić Wielką Brytanię. W tyle zostawiliśmy również m.in. Portugalię, Holandię, Turcję i Szwecję.

 

Ktoś powie, że to tylko statystyki. To przede wszystkim motywacja do dalszych zmian i wytężonej pracy na rzecz rozwoju polskiej infrastruktury drogowej. To nobilitacja dla polskiej branży drogowej, ale również zobowiązanie do ciągłego rozwoju i udoskonalania.

 

Konsekwencja i odpowiedzialność GDDKiA 

GDDKiA troszcząc się o interes Skarbu Państwa, a więc i podatnika, dba o odpowiednio płynny postęp prac, jak i prawidłową realizację kontraktów. To baza wszystkich decyzji podejmowanych przez GDDKiA zdefiniowana na skuteczną realizację powierzonych zadań inwestycyjnych. Osiągamy założone cele, podejmując szybkie działania i trafne decyzje.

 

Aktualne liczby

  • długość dróg krajowych w zarządzie GDDKiA wynosi 17 665,9 km,
  • długość dróg krajowych we wszystkich zarządach wynosi 18 486,6 km
  • sieć dróg szybkiego ruchu liczy 3 874,4 km (1675 km autostrad i 2 199,4 km dróg ekspresowych)

Opracowanie własne na bazie danych Eurostat oraz raportów publikowanych przez krajowe administracje drogowe z Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Portugalii, Francji oraz Niemiec.