GDDKiA ogłosiła dzisiaj przetarg na zaprojektowanie, budowę oraz utrzymanie systemu łączności alarmowej SOS dla autostrady A4 na odcinku od granicy z woj. małopolskim do przejścia granicznego PL/UA oraz kanalizację teletechniczną na drodze ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód. Otwarcie ofert: 3.10.2019 r.
Przyszły Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zamontuje wszelkie urządzenia i odda do użytkowania System Łączności Alarmowej SOS na podkarpackim odcinku autostrady A4 (od km 502+626 do przejścia granicznego PL/UA km 669+329) oraz wykona kanalizację teletechniczną na odcinku drogi ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód (km 461+034 – 467+476) na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej.
Projekt i budowa Systemu Łączności Alarmowej (SŁA) obejmuje w szczególności:
- Kolumny alarmowe (tzw. kolumny SOS) usytuowane wzdłuż autostrady na wykonanych w ramach budowy autostrady platformach dla posadowienia kolumn alarmowych.
- System nadzoru łączności alarmowej zlokalizowany we wskazanych pomieszczeniach PID GDDKiA Oddział w Rzeszowie (docelowo system nadzoru systemu nadzoru łączności alarmowej zostanie przeniesiony do Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) zorganizowanym na Obwodzie Utrzymania Drogi (OUD) przy węźle Sokołów Małopolski Płn. w ciągu drogi ekspresowej S19).
- Medium transmisyjne zapewniające połączenie pomiędzy kolumnami alarmowymi, a systemem nadzoru łączności alarmowej, z wykorzystaniem elementów kanalizacji teletechnicznej wykonanej w ramach budowy autostrady A4.
- Wykonanie kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 na odcinku od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód wraz z niezbędnym medium transmisyjnym.
Wykonawca powinien zrealizować zamówienie w ciągu 48 miesięcy, z czego do 15 grudnia 2021 r. powinien zakończyć roboty budowlane, a przez pozostały okres od daty odbioru robót budowlanych zapewnić utrzymanie systemu.
Inwestycja ta ma na celu zapewnienie użytkownikom autostrady A4 możliwości prowadzenia, bezpośrednio z pobocza jezdni autostrady, awaryjnej komunikacji głosowej z dyżurnym w Punkcie Informacji Drogowej PID (docelowo w CZR w Sokołowie Małopolskim Płn.) w celu przekazywania zgłoszeń o zdarzeniach awaryjnych, mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Komunikacja odbywać się będzie dwukierunkowo także na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych.