Wybór najkorzystniejszej oferty
Oferta firmy Strabag Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na kontynuację projektowania i budowę S8 Marki-Kobyłka.
Przetarg i kryteria oceny ofert
Postępowanie zostało ogłoszone 22 maja 2019r. w trybie przetargu nieograniczonego.
Złożone oferty były badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- przedłużenie gwarancji - 20%,
- termin realizacji kontraktu (skrócenie maksimum o 2 miesiące) - 20%,
- cena - 60%.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań i zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zostanie podpisana w październiku 2019 r. Wykonawca, zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie, na realizację zadania będzie miał 10 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem wykonawcy jest dokończenie prac, takich jak: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.
Dlaczego do tego doszło?
28 listopada 2014 r. GDDKiA podpisała umowę na realizację zadania z konsorcjum, którego liderem była Salini Polska. Wartość umowy stanowiła ok. 70% kosztorysu Zamawiającego.
W maju 2018 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.
We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski Zamawiającego. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłosiliśmy przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70% przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione.
GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac.