Przy dobrych warunkach pogodowych wykonawca kontynuuje układanie ostatniej warstwy ścieralnej SMA na ciągu głównym budowanej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej. Warstwa została ułożona na zachodniej jezdni przyszłej drogi ekspresowej i na około połowie długości jezdni wschodniej. Jednocześnie wykonywane są prace wykończeniowe na mostach i wiaduktach, prace przy montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, barier, oznakowania poziomego i ekranów. Kontynuowane są roboty w obrębie węzła Skarżysko Zachód.
Wykonawca, Budimex SA, zadeklarował zapewnienie przejezdności ciągu głównego S7 przed terminem umownym czyli do końca br. warunkując taką możliwość sprzyjającą pogodą. Zgodnie z kontraktem wszystkie prace powinny się zakończyć w maju 2020.
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatnie jednojezdniowe wąskie gardło między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała "siódemka' na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.
Przypominamy, że w tym tygodniu wdrożona została tymczasowa organizacja ruchu, która umożliwi wybudowanie ronda w obrębie węzła Skarżysko Zachód komunikującego istniejącą drogę nr 7 oraz skarżyską Aleją Piłsudskiego z drogą ekspresową S7. W związku z budową ronda zamknięty został wjazd do miasta z ulicy Krakowskiej czyli drogi krajowej nr 7 w Aleję Piłsudskiego. Dla kierowców wyznaczono następujące objazdy:
- objazd do miejscowości Mirzec dla pojazdów poruszających się drogą krajową nr 7 z Radomia został poprowadzony ul. Krakowską, następnie drogą S7 oraz drogą krajową nr 42 (al. Jana Pawła, ul. Legionów) w kierunku Starachowic do skrzyżowania drogi krajowej nr 42 z ul. Ekonomii
- objazd do miejscowości Mirzec dla pojazdów poruszających się drogą ekspresową S7 z Kielc biegnie drogą S7 oraz drogą krajową nr 42 (al. Jana Pawła, ul. Legionów) w kierunku Starachowic do skrzyżowania drogi krajowej nr 42 z ul. Ekonomii
- pojazdy jadące z Mirca są kierowane na ul. 11 Listopada, a następnie na ul. Ekonomii do skrzyżowania z drogą krajową nr 42
- na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i al. Niepodległości pojazdy jadące do Warszawy bądź Krakowa kierowane są do skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Legionów.
Ruch drogą krajową nr 7 na trasie Warszawa - Kielce odbywa się na dotychczasowych zasadach - w miejscu budowy ronda dostępny jest jeden pas ruchu w kierunku Warszawy i jeden pas ruchu w kierunku Kielc.
Informacje o inwestycji
Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - 3,5m
Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Maksymalne obciążenie - 115kN/oś
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych (5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: ok. 260 mln zł
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017r.
Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020r.(zgodnie z deklaracja wykonawcy przy dobrych warunkach pogodowych ciąg główny może być udostępniony do końca 2019)
Wykonawca inwestycji – Budimex SA
Nadzór inwestycji BBC Best Building Consultans