Raport z budowy obwodnicy Sanoka w ciągu DK28

Wykonawca realizujący obwodnicę Sanoka (DK28) prowadzi prace wykończeniowe – budowa ronda nr 1 na początku obwodnicy (skrzyżowanie DW886 i DK28), jezdnie dodatkowe, przepusty pod jezdniami dodatkowymi, oświetlenie, oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne, ekrany akustyczne. Zaawansowanie robót sięga 95%.



W zakresie robót drogowych prowadzone są następujące prace:

- Nasyp na Rondzie nr 1

- Wykop na Rondzie nr 3

- Humusowanie

- Podbudowa zasadnicza

- Podbudowa pomocnicza

- Umocnienia skarp rowów i ścieków

- Wykonanie zarurowań

- Wykonanie nawierzchni i chodnika z kostki brukowej betonowej

- Wykonanie krawężników betonowych

- Wykonanie obrzeża betonowego

- Wykonanie krawężnika kamiennego

- Wykonanie umocnienia poboczy

- Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych

- Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego

Zaawansowanie procentowe robót w branży drogowej wynosi 89,75%. 

 

Roboty mostowe, które obecnie realizuje Wykonawca to przede wszystkim:

- montaż barier na obiektach
- montaż balustrad na obiektach i schodkach skarpowych

- montaż schodków skarpowych

- montaż korytek ściekowych (muldowych i trapezowych)

- przygotowanie podłoża i wykonanie zabezpieczeń antykorozyjnych gzymsów oraz betonu

- montaż reperów na kapach chodnikowych

Zaawansowanie procentowe robót w branży mostowej wynosi 96,73%. 

 

Trwają także roboty branżowe: oświetlenie drogowe na rondzie nr 1, rondzie nr 2, rondzie nr 3, łączniku ul. Okulickiego, miejscu kontroli pojazdów, a także budowa zbiorników retencyjnych i kanalizacji deszczowej.

Zaawansowanie procentowe robót branżowych (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa, sieć gazowa, sieć kanalizacji sanitarnej, melioracje - przebudowa cieków, sieć teletechniczna, sieci elektroenergetyczne) wynosi 80,62%. 

 

Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka o dł. 6,7 km. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Trasa główna będzie posiadać parametry techniczne drogi klasy GP o przekroju 2+1. Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.

 

GDDKiA