Postęp prac na budowie obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17

Na niemal połowie długości trasy głównej położono już pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, w tym niemal 300-metrowej długości estakadzie nad doliną Sołokiji. Zaawansowanie robót wynosi ok. 30 proc., a przypomnijmy, że prace na budowie ruszyły wiosną br. Tak budowa wyglądała 17 maja br.



Do tej pory przebudowano większość sieci energetycznej kolidującej z inwestycją, podobnie jak sieć telekomunikacyjną, wodociągową oraz gazową. Wykonano fundamenty niemal 90 proc. obiektów inżynierskich i obecnie trwają prace przy elementach konstrukcyjnych mostów. Wykonano niemal 90 proc. przepustów i przejść dla zwierząt o konstrukcji żelbetowej lub stalowej. W branży drogowej wykonano ok. 65 proc. prac ziemnych, ok. 30 proc. podbudowy. W kilku miejscach na nasypach pojawiły się warstwy przeciążeniowe, których zadaniem jest skonsolidowanie podłoża.

Umowę na realizację obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, o długości ok. 9,6 km, w systemie projektuj i buduj podpisaliśmy w listopadzie 2017 r. Wartość kontraktu to ok. 193 mln zł. Wykonawca inwestycji, firma Mota-Engil Central Europe, w pierwszym okresie aktualizowała dokumentację do obecnie obwiązujących przepisów uwzględniając modyfikację decyzji środowiskowej i uzyskując stosowne pozwolenia. W pierwotnym projekcie miała to być droga jednojezdniowa z obiektami inżynierskimi przechodzącymi nad trasą dostosowanymi do docelowych dwóch jezdni. Po zmianach, na odcinkach w obrębie węzłów, powstanie droga w układzie docelowym z dwoma jezdniami. Na pozostałej części będzie jezdniowa, a drugą nitkę zyska wraz z budową S17 od Piask do Hrebennego. Kierowcy z obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego skorzystają wiosną 2021 r.

 

Więcej o inwestycji

Strona internetowa kontraktu