Zgodnie z założeniami, 4 listopada br. zamknięty został dla ruchu kołowego most w Wierzbicy, co dało Wykonawcy możliwość rozpoczęcia montażu konstrukcji stalowej niezbędnej do podniesienia przęsła zawieszonego. Jest to proces powolny i wymaga precyzji oraz czujności pod kątem obserwacji zachowania konstrukcji.
Niebezpieczeństwo - niesymetrycznie podnoszona płyta pomostu
Podczas rozpoczęcia podnoszenia przęsła zaobserwowano, że z jednej strony podnoszenie wymaga użycia większej siły. Z uwagi na bezpieczeństwo pracowników, pieszych jak również samej konstrukcji przęsła podjęto decyzję o wstrzymaniu prac celem weryfikacji przyjętych założeń.
Przyczyna i dalsze działanie
Beton zbrojony, z którego jest zbudowana konstrukcja przęsła jest materiałem niejednorodnym, co nie pozwala precyzyjnie określić sposobu zachowania się konstrukcji podczas jej podnoszenia. Dlatego też zdecydowano się na wykonanie dodatkowego podparcia.
Wykonawca spawa dodatkową konstrukcję wsporczą a następnie będzie ją montował na obiekcie. Zdaniem Wykonawcy realizacja dodatkowych zabezpieczeń zapewni stabilne i bezpieczne podniesienie pomostu a w rezultacie wymianę uszkodzonych łożysk.
Pozostałe prace trwają
Wykonawca codziennie prowadzi roboty remontowe deski gzymsowej oraz chodnika, niemniej jednak prace te uzależnione od panujących warunków atmosferycznych, ponieważ są to elementy bezpośrednio narażone na ich oddziaływanie.
Terminy realizacji pozostają na obecną chwilę bez zmian.
Szczegółowe informacje dotyczące remontu mostu pisaliśmy tu: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/35469/Stan-przed-awaryjny-konieczny-jest-remont-mostu-w-Wierzbicy-w-ciagu-DK62