W trakcie podnoszenia oraz precyzyjnego usytuowania belek prefabrykowanych w gniazdach podpór niezbędne będzie wstrzymanie ruchu. Wykonane zostaną również korekty w oznakowaniu poziomym oraz w lokalizacji sygnalizatorów na wlocie północnym DK1. Korekty te wynikają z konieczności poprawy dostrzegalności sygnalizatorów, które po montażu belek nośnych były by zasłonięte. Zamkniecie DK1 nastąpi w godzinach o najmniejszym natężeniu ruchu. Na ten czas został wyznaczony objazd drogami powiatowymi nr DP 1059S oraz 1025S przez miejscowości Grabowa – Mykanów – Kościelec.
Schemat objazdu
Węzeł Mykanów
To węzeł typu WB (trąbka), zapewniający bezkolizyjne połączenie drogi powiatowej nr 1059S relacji Kościelec – Mykanów z autostrada A1. W jego skład wchodzą obiekty mostowe WD-350 i WD-351.
Konstrukcja obiektu
Wiadukt WD-351 zaprojektowano w formie ustroju ramowego 4-przęsłowego ciągłego o konstrukcji belkowo-płytowej z belek strunobetonowych typu T zespolonych płytą betonową monolityczną. Obiekt posadowiony jest bezpośrednio na podłożu, po wymianie gruntu. Przyczółki zaprojektowano jako żelbetowe masywne ze skrzydłami równoległymi do osi drogi na obiekcie. Filary zaprojektowano jako słupowe – każdy filar składa się z trzech słupów o przekroju poprzecznym 1,3 x 0,9m. Słupy filara w osi C są zwieńczone oczepem w formie poprzecznicy ustroju nośnego. W osiach B i D ustrój nośny poprzez poprzecznicę opiera się na słupach za pośrednictwem łożysk.
Główne parametry techniczne obiektu:
Długość konstrukcji nośnej: 71,746 [m].
Rozpiętość teoretyczna w osiach podpór: 13,50+22,50+22,50+12,90 [m].
Szerokość całkowita: 13,90 + 0,60 - wspornik pod latarnię [m].
Szerokość użytkowa jezdni: 0,5+2x3,5+0,5 [m].
Szerokość ciągu pieszo-rowerowego: 4,20 [m].