Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch z trzech odcinków S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Chodzi o rozbudowę 13 kilometrów trasy pomiędzy Siedlinem i Załuskami oraz 12-kilometrowy odcinek Załuski – Modlin. W obu przypadkach wpłynęło po 11 ofert złożonych przez firmy i konsorcja. Za tydzień, 28 listopada, otworzymy oferty na trzeci odcinek, Modlin – Czosnów.
S7 Siedlin - Załuski
Najniższą ofertę na kwotę 591 030 783,73 zł złożyło konsorcjum składające się z firm: Todini Central Asia z Astany w Kazachstanie (lider), Sine Midas Stroy z Aktobe w Kazachstanie (partner) oraz Fabe Polska. Budżet zamawiającego: 635 984 072,73 zł.
Pozostałe oferty:
S7 Załuski - Modlin
Najniższą ofertę na kwotę 538 764 122,30 zł złożyło konsorcjum składające się z firm: Sine Midas Stroy z Aktobe w Kazachstanie (lider), Todini Central Asia z Astany w Kazachstanie (partner) oraz Fabe Polska. Budżet zamawiającego 708 109 877,45 zł brutto.
Pozostałe oferty:
Jak będą oceniane oferty?
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30%,
- termin realizacji - 10%,
- cena - 60%.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w marcu 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 45 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2024 r.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km na odcinku Siedlin - Załuski i 12 km pomiędzy Załuskami a Modlinem drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7.
Ponadto wybudowane zostaną cztery węzły drogowe: w przypadku S7 Siedlin - Załuski: Poczernin i Przyborowice, a na odcinku S7 Załuski - Modlin: Załuski i Ostrzykowizna.
Powstaną również drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Nowe warunki dla wykonawców
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu.
Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To pierwsze takie rozwiązanie. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim.
granica województwa mazowieckiego - Płońsk
- w realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”,
- umowna data zakończenia kontraktów: 2021 r.
Płońsk - Czosnów
Czosnów - Kiełpin
- w realizacji Koncepcja Programowa, wykonawca Promost Consulting (termin odbioru: grudzień 2019 r.),
- realizacja inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj”, planowana na lata 2020-2024, łączny koszt realizacji inwestycji ok. 559 mln zł.
Kiełpin - Trasa AK (Warszawa)
- w realizacji Koncepcja Programowa, wykonawca Value Engineering Sp. z o.o. (termin odbioru 08.2020 r.)
- szacowane zakończenie realizacji to koniec 2025 r.