Raport z budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77

Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska wykonywane są nasypy na trasie głównej, wykopy, wymiana podłoża gruntowego, warstwy podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem i podbudowy z kruszywa łamanego oraz mury oporowe, a także roboty ziemne na jezdniach dodatkowych.



Roboty mostowe prowadzone są na obiektach:

•    wiadukt drogowy WD-2 Usuwanie kolizji branżowych, budowa objazdu tymczasowego,

•    przejście ekologiczne PE-1 Montaż zbrojenia korpusu w osi 1 i 2 oraz zabetonowanie korpusu w osi 1,

•    estakada drogowa ED-1-1 Montaż konstrukcji stalowej z blach falistych w osiach 2a i 2b,

•    estakada drogowa ED-1-2 Zamontowanie łożysk, montaż szalunków i zbrojenia poprzecznic podporowych w osiach 3 i 5 oraz ich zabetonowanie,

•    most/przejście ekologiczne M1 PE-2 Zabetonowanie poprzecznic w osiach 1 i 3,

•    przejazd gospodarczy PG-4 Montaż zbrojenia ścian fundamentowych w osi 1 i 2 oraz zabetonowanie ściany w osi 2, 

•    przejazd gospodarczy PG-4a  Montaż łożysk oraz montaż szalunków i zbrojenia poprzecznic w osiach 1 i 2,

•    wiadukt kolejowy WK-1 Wykonanie izolacji cienkiej fundamentów i ścian w osiach 1 i 2,

•    przejazd gospodarczy PG-4b Montaż deskowania korpusów w osi 1 i 2,

•    przejście ekologiczne PE-7 Montaż szalunków i zbrojenia ustroju nośnego przęsła oraz zabetonowanie ustroju,

•    przejazd gospodarczy WD-7 Montaż szalunków i zbrojenia ustroju nośnego przęsła oraz zabetonowanie ustroju,

•    przejazd gospodarczy PG-5 Montaż szalunków i zbrojenia ustroju nośnego przęsła,

 

Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko. 

Inwestycja polega na budowie drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

 

W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,

- trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.

 

Kalendarium:

  1. Nazwa zadania: Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 (dł. ok. 15,3 km) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
  2. Data wszczęcia postępowania przetargowego: 30 września 2015 r.
  3. Umowa na roboty z Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A./ACCIONA CONSTRUCCION S.A. podpisana 30 sierpnia 2017 r.
  4. Umowa z Konsultantem (ZDI Sp. z o.o.) podpisana 29 czerwca 2017 r.
  5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): 19 kwietnia 2019 r.
  6. Początek prac budowlanych: 13 maja 2019 r.
  7. Zakończenie robót: kwiecień 2021 r.