Pierwszy kamień milowy został osiągnięty 26 września 2019 r. Wykonawca miał za zadanie wykonanie, w ciągu 7 miesięcy od dnia zakończenia okresu zimowego, wartości robót nie mniejszej niż 20% ustalonej w umowie kwoty. 26 listopada minął rok od podpisania umowy na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 pomiędzy Pyrzowicami a Podwarpiem.
• Prace zgodnie z harmonogramem – przyglądamy się postępom na S1
• Krok po kroku wykonawca realizuje kolejne etapy
• Co przed nami – czyli plan na 2020 rok
Na dobry początek
Wykonawca, po zakończeniu okresu zimowego przypadającego na połowę marca tego roku, rozpoczął od wykonania na placu budowy robót przygotowawczych – między innymi zabezpieczenia terenu na którym odbywają się prace budowlane, urządzeniu zaplecza, wykonaniu niwelacji terenu, zapewnienia nadzoru przyrodniczego w okresie prowadzenia robót celem lokalnej ochrony środowiska.
Realizacja podzielona na etapy. Najważniejsze liczby
Przyjęte w harmonogramie robót etapowanie prac zakładało w pierwszej kolejności realizację robót ziemnych oraz wykonanie wzmocnienia podłoża pod nasyp w miejscach słabonośnych gruntów metodą tzw. kolumn żwirowych oraz przebudowy istniejącej infrastruktury. W zakresie robót drogowych droga ekspresowa S1 na całości zakresu budowy tj. odcinku od km 2+158 do km 11+880 została podzielona na 4 sekcje:
Mapa S1 w podziale na sekcje
Harmonogram prac wyodrębnia zadania leżące na tzw. ścieżce krytycznej, czyli zadań z zerowym zapasem czasu zakończenia na podstawie sieci zależnych od siebie robót. W przypadku tej budowy jest to realizacja robót nasypowych na sekcjach 1 i 3 –uzależniona od wykonania wykopów na sekcji 2 - wykonanie nasypów na tych sekcjach umożliwia budowę kanalizacji deszczowej. Obecnie realizowane są roboty wykopowe i nasypowe w tempie zgodnym z założonymi terminami. Po realizacji wykopów, kolejnym etapem jest wykonanie warstw z kruszywa na sekcji 2 oraz 1, a następnie ułożenie warstw bitumicznych.
Sukcesywnie w miarę uwalniania frontów robót rozpoczynała się realizacja budowy obiektów mostowych. Wykonawca rozpoczął od zabezpieczeń wykopów za pomocą wbijanych grodzic stalowych typu Larsen oraz pali CFA, następnie przystąpiono do robót fundamentowych. Złożone warunki gruntowe w rejonie budowy wymusiły wykonanie pali fundamentowych na czterech obiektach, w sumie zrealizowano 98 pali o średnicy 150cm głębokości od 8 do 12 metrów.
Po wykonaniu fundamentów przystąpiono na obiektach WE-4/2, WE-5/2 oraz WE-8/2 do montażu zbrojenia i betonowania słupów podpór pośrednich oraz korpusów podpór skrajnych – przyczółków. Następnie została wykonana częściowa zasypka za przyczółkami, która pozwoli na stopniowe uciąglanie robót drogowych.
Plany na 2020 rok
Planowane jest wykonanie ustrojów niosących wraz z kapami chodnikowymi, wyposażenie obiektów w elementy bezpieczeństwa ruchu, elementy ochrony środowiska oraz zabiegi antykorozyjne betonu.
Roboty zasadnicze planowane na przyszły rok:
ZAAWANSOWANIE
Zaawansowanie robót wyniosło 27.78%, w tym:
Obiekty inżynierskie 34,53%:
Roboty branżowe:
Zaawansowanie robót mostowych:
W ostatnim czasie informowaliśmy
10.09.2018 r. Wybraliśmy wykonawcę budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice Podwarpie
26.11.2018 r. S1 Pyrzowice - Podwarpie będzie dwujezdniowa
17.07.2019 r. Ruch wahadłowy na S1 pomiędzy węzłami Podwarpie i Mierzęcice
26.07.2019 r. Zmiany organizacji ruchu na S1 Podwarpie-Mierzęcice
20.08.2019 r. Budowa S1 Pyrzowice-Podwarpie - zmiana organizacji ruchu
19.09.2019 r. Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie z dofinansowaniem unijnym
27.09.2019 r. Osiągnęliśmy pierwszy „kamień milowy” na S1 Pyrzowice – Podwarpie
08.11.2019 r. Dzieje się na budowach A1 i S1
14.11.2019 r. Fotorelacja z montażu konstrukcji niosącej wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej S1 nad drogą krajowa nr 78 w Mierzęcicach.
Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie kontraktu: s1pyrzowice-podwarpie.pl
Nazwa zadania
Budowa drogi S1 Pyrzowice-Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice”- w. „Lotnisko”
Kalendarium
14.02.2018 r. Ogłoszenie przetargu na budowę jezdni drogi S1 Pyrzowice-Podwarpie
20.04.2018 r. Otwarcie ofert na budowę drugiej jezdni S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie
16.07.2018 r. Wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie
07.08.2018r. Wyrok KIO ws. odwołania Konsorcjum Firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii
23.08.2018r. Unieważnienie wyboru Wykonawcy Konsorcjum Firm: PW BANIMEX Sp. z o.o., AZI-BUD Sp. z o.o. i DUNA ASZFALT Út-és Mélyépitō Kft i odrzucenie tej oferty
10.09.2018 r. Wybór Wykonawcy Konsorcjum Firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii
26.11.2018 r. Podpisanie umowy na realizację inwestycji
19.09.2019 r. Podpisanie umowy na dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad
26.09.2019 r. Osiągnięcie pierwszego kamienia milowego na S1 Pyrzowice – Podwarpie