Podpisaliśmy ostatnią, niezbędną umowę do dopuszczenia do ruchu jezdni A1

Rusza montaż ekranów akustycznych na czternastu obiektach inżynierskich na odcinku autostrady A1 od węzła Częstochowa Północ do węzła Częstochowa Blachownia. W ramach tej umowy wykonawca wykonana obsługę geodezyjną, zamontuje drzwi techniczne oraz wykonana roboty poprawkowe zabezpieczenia antykorozyjnego słupów stalowych ekranów akustycznych.



  • To już piąta podpisana umowa przed dopuszczeniem tej trasy do ruchu
  • Przed nami kolejne postępowania i umowy na dokończenie A1
  • Trwają odbiory kolejnych obiektów inżynierskich
  • Przed końcem roku kierowcy ominą Częstochowę nowym odcinkiem A1

Za najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Flora Bis z Krzepic, oferując wykonanie zadania za ponad 3 mln złotych, jednocześnie deklarując przedłużenie okresu gwarancji jakości o 5 lat. Zamierzaliśmy przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 5,5 mln zł. Przypominamy, że przyjęliśmy kryteria oceny ofert w postaci ceny, która stanowiła 60 proc., oraz przedłużenia okresu gwarancji, w wadze 40 proc.

 

Pięć umów przed dopuszczeniem do ruchu

Aby udostępnić do ruchu ten prawie 20-kilometrowy odcinek autostrady A1 do tej pory zawarliśmy już umowy:

  1. 25 lipca 2019 r. na kontynuację robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia w zakresie robót zabezpieczających.
  2. 31 października 2019 r. na wykonanie ogrodzenia
  3. 8 listopada 2019 r. na wykonanie oznakowania poziomego i pionowego
  4. 14 listopada 2019 r. na montaż barier ochronnych 
  5. 3 grudnia 2019 r. na montaż ekranów akustycznych na obiektach mostowych

Do 8 stycznia 2020 r. czekamy na oferty montażu ekranów akustycznych na odcinku drogowym autostrady A1

Ten przetarg dotyczy montażu ekranów akustycznych na odcinku drogowym autostrady A1 od węzła Częstochowa Północ do węzła Częstochowa Blachownia autostrady A1 z włączeniem jej do drogi krajowej nr 1 na węźle Częstochowa Północ. Ekrany mają zostać zamontowane w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy, a prace będą prowadzone już po udostępnieniu obwodnicy Częstochowy kierowcom.

 

Zadanie dla wykonawcy

Zakres obejmuje m.in. montaż ekranów akustycznych w km trasy zasadniczej od km 416+500 do km 437+800:

  • odtworzenie (wyznaczenie) trasy i punktów wysokościowych (obsługa geodezyjna)
    w zakresie robót objętych przedmiotem zamówienia;
  • montaż prefabrykatów żelbetowych (podwaliny żelbetowe);
  • montaż wypełnień ekranów akustycznych;
  • montaż drzwi ewakuacyjnych;
  • uzupełnienie humusowania i obsiania nasionami traw skarp wzdłuż ekranów akustycznych;
  • uzupełnienie poboczy z kruszywa gr. 10 cm wzdłuż belek podwalinowych ekranów akustycznych;
  • oznakowanie dróg ewakuacyjnych;
  • roboty poprawkowe uszkodzeń powłoki zabezpieczenia antykorozyjnego słupów stalowych; ekranów akustycznych;
  • utrzymanie oraz naprawa tymczasowych zabezpieczeń herpetologicznych na długości całego odcinka autostrady.

Spotkania z potencjalnymi wykonawcami przed złożeniem oferty to już standard w GDDKiA

Tak będzie i tym razem. 5 grudnia br. w siedzibie katowickiego oddziału odbędzie się spotkanie w ramach postępowania przetargowego na montaż ekranów akustycznych w ciągu A1.

 

Współpraca to podstawa

Kiedy ogłaszamy przetargi, dążymy do tego, aby oferenci złożyli przemyślaną, dobrze skalkulowaną i optymalną ofertę na całościowe wykonanie konkretnego zadania. Dajemy przedsiębiorcom czas na przygotowanie ofert i rozwiewamy ich ewentualne wątpliwości m.in. w formie pytań i odpowiedzi. W razie potrzeby podejmujemy również działania ponadstandardowe. Pisaliśmy o tym: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/35050/Dajemy-czas-potrzebny-wykonawcom-Wspolpraca-to-podstawa

 

Kolejne przetargi

Do zrealizowania pozostaną prace wykończeniowe na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ. Niezbędne będzie również dokończenie budowy obiektu WA-352 (jezdnia lewa) na linią kolejową nr 146 relacji Częstochowa - Bydgoszcz oraz urządzeń ochrony środowiska. Budowa: dróg serwisowych i dróg technologicznych, MOP I Gorzelanka Wschód i Zachód wraz z układem drogowym, MOP III Wierzchowisko Wschód i Zachód wraz z układem drogowym, OUA Lgota wraz z układem drogowym. Oświetlenia: węzłów, MOP-ów i OUA, dokończenie przebudowy urządzeń obcych (kolizje). Wykonanie całego zakresu robót melioracyjnych, prac wykończeniowych w asortymentach robót drogowych, mostowych, branżowych oraz zieleni. Ostatnim elementem będzie wykonanie i wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.

 

Trwają odbiory kolejnych obiektów inżynierskich w ciągu A1

W najbliższym czasie planowane jest wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie przed zakończeniem wszystkich robót przepustów drogowych. W trzecim tygodniu grudnia br. - wystąpimy do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie przed zakończeniem wszystkich obiektów inżynierskich.

 

Podtrzymujemy deklaracje w sprawie udostępnienia A1 koło Częstochowy

Roboty zabezpieczające na trasie głównej na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia znajdują się już w końcowej fazie.

 

Pomimo wystąpienia nieprzewidzianych poprawek po poprzednim wykonawcy skutkujących wydłużeniem czasu ukończenia robót zabezpieczających na kontrakcie o 38 dni, tj. z 15 listopada na 23 grudnia 2019 r. realne jest dotrzymanie wcześniej składanych deklaracji.

 

Mobilizacja wykonawcy robót zabezpieczających oraz deklaracje wykonawców, z którymi ostatnio podpisaliśmy umowy na wykonanie ogrodzenia, oznakowania poziomego i pionowego oraz barier ochronnych, wskazują, że przed końcem roku kierowcy ominą Częstochowę nowym odcinkiem A1. O postępie prac będziemy informować.

 

Wcześniej o tym pisaliśmy: