Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, zwiększający wartość finansową tego projektu o 135 mln zł.
Budowa drogi ekspresowej Warszawa – Grójec o długości 29,3 km została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
Zadanie S7 Lotnisko – Lesznowola obejmuje budowę drogi ekspresowej o długości ok. 6,6 km od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem). W ramach inwestycji powstaną m.in. dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola, 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektu. Wykonawca może rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID.
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową. Ukończenie odcinków Lesznowola - Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca jest planowane w I połowie 2021 r., natomiast z trasy Lotnisko - Lesznowola kierowcy skorzystają w 2022 r.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury