Prace poza ciągiem głównym skarżyskiego odcinka S7 kontynuowane zgodnie z harmonogramem
Oddanie do użytkowania przed terminem ciągu głównego drogi ekspresowej S7 na odcinku granica województwa świętokrzyskiego/mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna pozwoliło wykonawcy na prowadzenie robót w obrębie dawnej drogi nr 7 i węzła Skarżysko-Kamienna Północ. Prace są kontynuowane mimo zimowej przerwy kontraktowej.

Rozpoczęło się frezowanie nawierzchni na odciążonym od ruchu tranzytowego starodrożu trasy nr 7 w miejscu planowanego ronda na połączeniu z drogą dojazdową do węzła Skarżysko-Kamienna Północ. Trwają również prace w obrębie samego węzła. Mimo zapisanej w umowie przerwy zimowej miedzy 15 grudnia a 15 marca wykonawca Budimex SA zadeklarował prowadzenie tych robót, na które pozwolą warunki pogodowe.

 

Przypomnijmy – obwodnica Skarżyska-Kamiennej została oddana do użytkowania na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym. Nowym blisko 8-kilometrowym odcinkiem kierowcy jeżdżą już od 18 grudnia 2019 r. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i  świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej powinna być zrealizowana do maja 2020 roku. Dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód otwarte zostały na prawie pięć miesięcy przed terminem kontraktowym. Zgodnie z umową pozostałe prace - w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych realizowane będą do maja 2020 r.

 

Dzięki nowej drodze znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, zniknął ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą.  Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest ekspresowa na całej długości.

 

Inwestycja jest współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.

GDDKiA

Informacje o inwestycji

 

  • Długość odcinka – 7,6 km
  • Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas
  • Szerokość pasa ruchu - 3,5 m                                                                                   
  • Szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m                                                                   
  • Szerokość pasa dzielącego – 12 m
  • Maksymalne obciążenie - 115kN/oś                                                                   
  • Liczba węzłów – dwa (Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód)
  • Liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe