Rozpoczęło się frezowanie nawierzchni na odciążonym od ruchu tranzytowego starodrożu trasy nr 7 w miejscu planowanego ronda na połączeniu z drogą dojazdową do węzła Skarżysko-Kamienna Północ. Trwają również prace w obrębie samego węzła. Mimo zapisanej w umowie przerwy zimowej miedzy 15 grudnia a 15 marca wykonawca Budimex SA zadeklarował prowadzenie tych robót, na które pozwolą warunki pogodowe.
Przypomnijmy – obwodnica Skarżyska-Kamiennej została oddana do użytkowania na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym. Nowym blisko 8-kilometrowym odcinkiem kierowcy jeżdżą już od 18 grudnia 2019 r. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej powinna być zrealizowana do maja 2020 roku. Dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód otwarte zostały na prawie pięć miesięcy przed terminem kontraktowym. Zgodnie z umową pozostałe prace - w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych realizowane będą do maja 2020 r.
Dzięki nowej drodze znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, zniknął ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest ekspresowa na całej długości.
Inwestycja jest współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.
Informacje o inwestycji