S19. Łagodna zima sprzyja budowie drogi z Lublina w kierunku Rzeszowa

Pomimo obowiązującej przerwy zimowej od 15 grudnia do 15 marca, wykonawcy wykorzystują dobrą pogodę.



Prace przy budowie drogi ekspresowej S19 Lublin-Sokołów Małopolski trwają na wszystkich sześciu odcinkach w woj. lubelskim (ok. 75 km).

 

Na pierwszym odcinku, jadąc od węzła Lublin-Węglin w kierunku Niedrzwicy Dużej (ok. 12 km), wykonawca prowadzi prace m.in. przy wzmacnianiu gruntów i obiektach inżynieryjnych. Widać już fundamenty powstających obiektów, a także zbrojenia przyczółków.

 

Na kolejnym odcinku między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem (ok. 20 km) wykonawca przejmuje kolejne tereny pod budowę. Na działkach już przekazanych wytyczany jest pas i oś drogi, prowadzone są prace pomiarowe i geodezyjne. Wykonawca zgromadził już także większość zaplecza potrzebnego do rozpoczęcia robót. Jeżeli pogoda pozwoli, wkrótce powinny rozpocząć się tu prace ziemne.

 

Na obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km) prowadzone są rozbiórki budynków, a także porządkowany jest teren.

 

Z kolei między Kraśnikiem a Janowem Lubelskim (ok. 18 km) ekipy pracują głównie przy budowie obiektów inżynieryjnych.

 

Na obwodnicy Janowa Lubelskiego (ok. 7 km) ukończonych jest już 90 proc. mniejszych przejść dla zwierząt, trwają prace także przy pozostałych obiektach, wykonywana jest podbudowa przyszłej trasy.

 

Pomiędzy Janowem Lubelskim a węzłem Lasy Janowskie (ok. 8 km), prace skupione są przy obiektach inżynieryjnych, gromadzone jest kruszywo, trwają także prace porządkowe.

 

DK19

 

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Sokołów Małopolski ruszyła w ubiegłym roku. Podzielono ją na 12 odcinków, z czego 6 powstaje w woj. lubelskim, a 6 na Podkarpaciu.

 

Cała trasa ma być oddana do użytku w 2022 r., natomiast pierwszymi fragmentami drogi ekspresowej kierowcy powinni pojechać już w 2021 roku. Budowa 12 odcinków będzie kosztować ok. 4,5 mld zł, z czego dofinansowanie z UE wyniesie ok. 2,3 mld zł.

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: