W czwartek 16 stycznia 2020 r., w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie odbyło się spotkanie z przedstawicielami mieszkańców Krzyszkowic, władz gminy i powiatu dotyczące przebudowy skrzyżowania na DK7 w tej miejscowości na bezkolizyjny węzeł.
Uczestnicy spotkania zostali poinformowani o tym, jakie działania już zostały pojęte ze strony GDDKiA w sprawie budowy bezkolizyjnego węzła. Zgodnie ze wstępną koncepcją po przebudowie skrzyżowania przejazd drogą powiatową odbywał się będzie pod jezdnią drogi krajowej DK7, popularnej „Zakopianki”. Również pod jezdnią będzie ciąg pieszo-rowerowy. Wykonana została analiza techniczna dla tej inwestycji, przygotowano Program Inwestycyjny i w tym roku planowane są badania geologiczne i analiza inwestycji pod względem środowiskowym. Sama budowa przewidywana jest na lata 2022-2023.
Przedstawiciel samorządu powiatowego poinformował zebranych na spotkaniu, że dzisiaj, w czwartek 16 stycznia 2020 r. Rada Powiatu podjęła uchwałę o przeznaczeniu 2 mln zł na budowę węzła w Krzyszkowicach. Zapewnił także, że służby powiatu działać będą bez zwłoki przy wydawaniu niezbędnych uzgodnień. Burmistrz Myślenic zapewnił o przeznaczeniu 1 mln zł na tą inwestycję ze strony gminy.
Część przedstawicieli mieszkańców Krzyszkowic po wysłuchaniu wyjaśnień i odpowiedzi na zadane pytania uznała jednak, że chcą zostać zauważeni i oczekują realizacji inwestycji jak najszybciej. Zaplanowali protest na 25 stycznia. Będzie on polegał na chodzeniu po przejściu dla pieszych w Krzyszkowicach, na „Zakopiance”.
Na odcinku DK7 od Krakowa do Myślenic w ciągu ostatnich kilku lat (od 2016 r.) dla poprawy bezpieczeństwa wybudowano 5 kładek dla pieszych : po 2 w Jaworniku i Głogoczowie oraz jedną w Gaju. Trwa opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla węzła w Libertowie i złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej planowane jest w tym roku. W październiku 2019 podpisano umowę z wykonawcą projektu i trwają prace projektowe węzła w Myślenicach, które mają się zakończyć uzyskaniem ZRID. Przetarg na roboty budowlane planowany jest w 2021 r. Zakończenie robót przewidywane jest na 2023 r. W grudniu 2019 podpisano umowę na projekt i budowę węzła w Gaju i trwa już projektowanie. Na wykonanie wszystkich prac przeznaczone jest 27 miesięcy. Przygotowanie projektu wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację węzła ma potrwać 16 miesięcy. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe czyli okresy od 15 grudnia do 15 marca. W sumie na poprawę bezpieczeństwa pieszych i kierowców oraz zwiększenie płynności ruchu, na odcinku „Zakopianki” od Krakowa do Myślenic zaangażowane jest 250 mln zł. Planowane są także kolejne inwestycje.