Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) - najważniejsze liczby z dotychczasowej realizacji

W ramach realizacji PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) ogłosiliśmy już postępowania przetargowe na roboty budowlane dla 192 odcinków o łącznej długości 2 530,2 km. Podpisaliśmy umowy na roboty budowlane dla 166 odcinków o łącznej długości 2 193 km i wartości ok. 70 mld zł, z czego do ruchu udostępniliśmy kierowcom ponad 1 164,7 km nowych dróg.



  • Dotychczas udostępniliśmy 32,6 proc. nowych dróg przewidzianych do realizacji w PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
  • Podpisaliśmy umowy na realizację 61,5 proc. i ogłosiliśmy przetargi na 71 proc. zadań wskazanych w PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Stan obecny GDDKiA 

W całym procesie budowania nowych dróg szybkiego ruchu w Polsce jesteśmy odpowiedzialni za przygotowanie inwestycji do etapu finalnego, jakim są roboty drogowe i nadzór nad ich realizacją.  

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarządzą siecią dróg krajowych o długości 17 760 km. W listopadzie 2019 r. przekroczyliśmy liczbę 4 000 km dróg szybkiego ruchu w Polsce. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji 4 146,4 km dróg szybkiego ruchu, w tym 1 696,2 km autostrad i 2 450,3 km dróg ekspresowych. Do 2023 r. te liczby znacząco wzrosną.

 

GDDKiA 2020 rok i nowe drogi

Obecnie w realizacji jest 1003,8 km dróg, z czego w tym roku udostępnimy co najmniej 116,8 km. Drogi będące w realizacji pozwolą w kolejnych latach domknąć najważniejsze ciągi komunikacyjne w kraju. Są to między innymi autostrada A1 od Częstochowy do Tuszyna, dzięki czemu z Pomorza sprawnie i komfortowo dotrzemy do granicy z Czechami. W realizacji mamy też ostatnie odcinki drogi ekspresowej S7 między Płońskiem a Napierkami - po wybudowaniu tego odcinka uzyskamy ciąg ekspresowy od Płońska do Trójmiasta.

 

Kolejne kluczowe połączenie drogą szybkiego ruchu jest w realizacji na wschodzie kraju. To droga ekspresowa S19 między Rzeszowem a Lublinem. W realizacji są również odcinki w ciągu S3 i S5, które uzupełnią połączenia odpowiednio portu w Szczecinie z południową granicą kraju a S5 Wrocławia przez Poznań z Bydgoszczą.

 

Więcej o naszych planach na 2020 rok pisaliśmy tutaj: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/36283/Kolejny-rok-kolejne-wyzwania-i-cele-do-zrealizowania-Plany-GDDKiA-na-2020-rok

 

Przygotowanie kolejnych inwestycji

Przygotowanie inwestycji to etap trudny i wymagający, dlatego już teraz podejmujemy ważne decyzje i konkretne działania, aby kolejne odcinki dróg weszły w fazę budowy.  po.

Więcej o przygotowaniach inwestycji informowaliśmy tutaj: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/36236/Podsumowanie-rekordowego-2019-roku-Najwazniejsze-liczby-i-nie-tylko

 

PBDK na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) - plany i założenia

Zaktualizowany we wrześniu 2019 r. Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) o wartości 142,2 mld zł zakłada realizację 3568,1 km nowych dróg , w tym:

- 324,2 km autostrad,

- 2749 km dróg ekspresowych,

- 43 obwodnice o łącznej długości 447,2 km

- oraz budowę drogi klasy GP długości 47,7 km