Zima na budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska (DK77)

Zgodnie z warunkami kontraktu, od 15 grudnia do 15 marca na budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska (DK77) trwa przerwa zimowa. Pomimo tego Wykonawca korzysta z łagodnej zimy i prowadzi roboty, których rodzaj uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Co też ważne, prace prowadzone są przy przestrzeganiu wszelkich zasad dotyczących realizacji robót w okresie zimowym.



Zakres prowadzonych robót

 

W ramach robót drogowych na trasie głównej wykonywano:

  • budowę nasypów
  • wykopy
  • warstwa podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem
  • warstwę podbudowy z kruszywa łamanego
  • mury oporowe

Ponadto na jezdniach dodatkowych i drogach poprzecznych wykonywano odhumusowanie, roboty ziemne i warstwę podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem.

 

Roboty mostowe prowadzone są na obiektach:

  • przejazd gospodarczy PG-1 Montaż zbrojenia i szalunków ścian czołowych,
  • przejazd gospodarczy PG-2 Montaż zbrojenia i szalunków ścian czołowych,
  • wiadukt drogowy WD-2 Usuwanie kolizji branżowych, budowa objazdu tymczasowego,
  • przejście ekologiczne PE-1 Zabetonowanie płyty pomostu ustroju nośnego przęsła,
  • estakada drogowa ED-1-2 Wykonywanie izolacji z papy termozgrzewalnej na płycie pomostu pod kapami,
  • most/przejście ekologiczne M-1 PE-2 Wykonanie warstwy ochronnej pod płyty przejściowe oraz montaż zbrojenia płyty przejściowej,
  • przejazd gospodarczy PG-4a Montaż deskowania i zbrojenia płyty pomostu ustroju nośnego przęsła,
  • wiadukt kolejowy WK-1 Przygotowania do montażu konstrukcji stalowej wiaduktu z blach falistych,
  • przejazd gospodarczy PG-4b Zabetonowanie ciosów podłożyskowych i zamontowanie łożysk,
  • przejście ekologiczne PE-7 Montaż zbrojenia kap chodnikowych oraz zabetonowanie kap,
  • przejście ekologiczne PE-9 Zamontowanie przepustu oraz wykonani zasypki,
  • przejście ekologiczne PE-9a Wykonanie fundamentu z kruszywa,
  • przejazd gospodarczy PG-5 Wykonanie izolacji z papy termozgrzewalnej na płycie pomostu pod kapami.

 

Opis inwestycji

 

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.

Inwestycja polega na budowie drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

 

W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19:

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,

- trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,

- czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.

 

Kalendarium:

1. Nazwa zadania: Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 (dł. ok. 15,3 km) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.

2. Data wszczęcia postępowania przetargowego: 30 września 2015 r.

3. Umowa na roboty z Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A./ACCIONA CONSTRUCCION S.A. podpisana 30 sierpnia 2017 r.

4. Umowa z Konsultantem (ZDI Sp. z o.o.) podpisana 29 czerwca 2017 r.

5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): 19 kwietnia 2019 r.

6. Początek prac budowlanych: 13 maja 2019 r.

7. Zakończenie robót: kwiecień 2021 r.