Obwodnica Grójca otwarta
s7.m.jpgKolejny odcinek drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy, oddano do ruchu 19 września 2008 r. Ponad 8-kilometrowy odcinek obwodnicy Grójca kosztował około 216 mln złotych. Inwestycja była współfinansowana w 75% z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wykonawcą tego zadania było konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska. S.A., PRM „Mosty Łódź” S.A., Bilfinger Berger AG. W lipcu br., otwarty został prawie 16-kilometrowy odcinek S7 Białobrzegi-Jedlińsk, natomiast w 2009 roku oddany zostanie do ruchu odcinek od Grójca do Białobrzegów - dzięki czemu z Warszawy do Radomia, kierowcy będą mogli pojechać dwujezdniową drogą ekspresową S7.

Informacje ogólne
Droga krajowa nr 7 stanowi połączenie północnej części Polski z południową. Odcinek drogi krajowej nr 7 - obwodnica Grójca jest częścią krajowego jak i międzynarodowego ciągu drogowego, przystosowanego dla ruchu tranzytowego północ-południe.

Zakres robót
Przebudowa drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej na odcinku długości 8,3km jest zlokalizowana na terenie miasta i gminy Grójec, powiat Grójec, województwo mazowieckie i obejmuje swym zakresem:
- dostosowanie drogi w przekroju podłużnym do parametrów drogi ekspresowej,
- wzmocnienie konstrukcji istniejących jezdni drogi do obciążenia 115 kN/oś
- rozbudowę istniejącego skrzyżowania zwykłego w km 410+550 na skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną
- budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich: 7 wiaduktów, 4 mostów, 3 kładek dla pieszych
- budowę dróg dojazdowych, i zbiorczo-rozprowadzających
- budowę urządzeń ochrony środowiska.

W ramach kontraktu wykonano obiekty inżynierskie:
• obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej:
o rozbiórka istniejących i budowa nowych mostów – szt. 2
o rozbiórka istniejącego i budowa nowego wiaduktu – szt.1
• obiekty inżynierskie nad drogą ekspresową:
o rozbiórka istniejących i budowa nowych wiaduktów – szt. 4
o budowa nowych wiaduktów – szt. 2
o kładki dla pieszych – szt. 3
• obiekty inżynierskie w ciągu dróg dojazdowych:
o budowa nowych mostów na rzece Jeziorce – szt.2

Rozbudowano istniejące węzły:
• „Głuchów” na przecięciu drogi nr 7 z drogą powiatową nr 34151
• „Mszczonowska” na przecięciu drogi nr 7 z drogą nr 50
• „Mogielnicka” na przecięciu drogi krajowej nr 7 z drogą wojewódzką nr 728
• „Kępina” na przecięciu drogi krajowej nr 7 z drogą powiatową nr 34166
Ponadto wybudowano 3 przejazdy gospodarcze.


Parametry techniczne drogi:
• klasa techniczna drogi – S (ekspresowa),
• szerokość pasa ruchu 2x2x3,5m
• szerokość pasa dzielącego 5m
• szerokość pasa awaryjnego 2,5m