Znamy oferty w przetargu na realizację drogi ekspresowej S19 na odcinku Rzeszów Płd. – Babica

Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na ponad 10-kilometrowym odcinku od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica.



  • Polskie i zagraniczne firmy zainteresowane budową S19 w woj. podkarpackim
  • Będzie wybudowany kolejny tunel, tym razem o długości około 2 kilometrów

Wpłynęło 6 ofert. Najniższą ofertę złożyła firm China Harbour Engineering Company LTD na kwotę 1 198 082 115,00 zł, najwyższą ofertę - konsorcjum firm z liderem Porr SA na kwotę 3 195 977 598,35 zł.

Odcinek od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „projektuj - buduj” co oznacza, że GDDKiA Wykonawca zadania będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w Koncepcji Programowej. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.

 

Obowiązki wykonawcy

W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 2 km, 5 estakad, 2 wiaduktów nad S19 oraz 3 przejść dla zwierząt i 1 przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica, którego wariant do realizacji zostanie ostatecznie zatwierdzony na posiedzeniu KOPI. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).

 

Komfort i bezpieczeństwo

Budowa nowej drogi zdecydowanie poprawi komfort jazdy, ale także warunki życia mieszkańców. Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas oraz spaliny. Nowa trasa skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.

 

S19 w woj. podkarpackim

Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy jest częścią dużego zadania jakim jest realizacja międzynarodowej trasy Via Carpatia. Obecnie na Podkarpaciu w realizacji jest ponad 54 km S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu.

 

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:

30,2 km - oddane do ruchu od w. Sokołów Młp. do w. Rzeszów Płd.

54,2 km - w realizacji systemem projektuj-buduj

85,2 km - w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej)

 

Kalendarium

13 maja 2008 r. umowa z konsorcjum firm: Arcadis Sp. z o.o oraz Mosty Katowice Sp. z o.o na „Kompleksowe przygotowanie do realizacji budowy drogi ekspresowej S19, na odc. Lutoryż – Barwinek (Granica Państwa)”. W ramach tej umowy zrealizowano:

- Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ) Etap I dla odc. S-19 Lutoryż – Barwinek opracowane w grudniu 2008 r.

- Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ) Etap II wraz z Raportem o Oddziaływaniu Inwestycji na Środowisko dla odc. S-19 Lutoryż – Barwinek opracowane w marcu 2010 r.

17 grudnia 2010 r. - posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), na którym rozpatrzono STES Etap II,

1 kwietnia 2011 r. - protokół z posiedzenia KOPI został zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad

28 października 2011 r. - GDDKiA wystąpiła do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu WB1 alternatywa,

6 listopada 2015 r. - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla wariantu WB1 alternatywa. Od decyzji tej wpłynęło 5 odwołań.

4 listopada 2016 r. - wydana została decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie utrzymująca w mocy ze zmianami decyzję środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, według wariantu przebiegu trasy WB1 – alternatywa. Decyzja środowiskowa stała się ostateczna.

19 stycznia 2017 r. - umowa na wykonanie Koncepcji Programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym (Wykonawca: konsorcjum: Promost Consulting Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o., wartość: 6 303 627,00 zł) 

19 kwietnia 2019 r. – umowny termin wykonania KP. KP została wykonana w terminie.

30 kwietnia 2019 r. odbyło się posiedzenie ZOPI, w dniu 28 maja 2019 r. odbyło się posiedzenie KOPI w Warszawie. Protokół z posiedzenia KOPI został zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w dniu 25 lipca 2019 r.

3 października 2019 r. – ogłoszenie przetargu na realizację w systemie projektuj - buduj

4 lutego 2020 r. – otwarcie ofert

2021-2025  - planowane lata realizacji