Pięć z Programu #100obwodnic
W województwie pomorskim powstanie pięć obwodnic w ramach rządowego Programu 100 Obwodnic. Inwestycje poprawią bezpieczeństwo na drogach, wyprowadzą ruchu z zatłoczonych miejscowości oraz przyczynią się do czystszego powietrza i zmniejszenia hałasu.

Spośród 100 Obwodnic pięć znajduje się na sieci dróg krajowych w województwie pomorskim: Brzezie, Człuchów, Słupsk i Kobylnica, Starogard Gdański oraz Sztum.GDDKiA 

Najbardziej zaawansowane prace są przy obwodnicy Brzezia na drodze krajowej nr 25 między Białym Borem a Człuchowem o długości ok. 4,6 km. Obecnie kończą się prace przy dokumentacji projektowej na tą trasą. Ta obwodnica pozwoli ominąć miejscowość Brzezie od południowego zachodu i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miejscowości. Dotychczasowa droga krajowa prowadząca przez Brzezie jest wąska i uniemożliwia jakąkolwiek budowę, nawet chodników bez wyburzeń budynków.

Kolejną zaawansowaną inwestycją jest obwodnica Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22. Są na ukończeniu prace przy Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (finansują je samorządy), którego analiza pomoże wskazać najbardziej optymalny wariant przebiegu trasy.

Obwodnica Człuchowa wyprowadziłaby ruch tranzytowy z centrum poruszający się teraz drogami krajowymi nr 22 i 25, które krzyżują się w mieście. Dotychczas nie były prowadzone żadne prace przygotowawcze przy tej obwodnicy.

Na północy województwa zaplanowano powstanie obwodnicy Kobylnicy i Słupska w ciągu drogi krajowej nr 21, prowadzącej z Ustki do Miastka. Słupsk ma obwodnicę w ciągu drogi S6, ale jest tam również spory ruch, szczególnie w sezonie, z północy na południe. Obwodnica Kobylnicy i Słupska pozwoliłaby ominąć obie miejscowości i zapewniłaby płynność ruchu i poprawę bezpieczeństwa, co jest istotne ze względu na planowaną dalszą budowę trasy S6 oraz rozbudowę istniejącej Obwodnicy Słupska do dwóch jezdni.

Na przeciwległym krańcu województwa ma powstać obwodnica Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55. Dzięki niej ruch samochodowy korzystający z tej drogi krajowej byłby wyprowadzony poza miasto, co przyczyniło by się do sprawniejszego przejazdu oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu. W tym przypadku także nie prowadzono jeszcze prac przygotowawczych.